Z důvodu ochrany zdraví našich klientů rušíme veškerá školení do 17. dubna 2020. Přihlášené účastníky kontaktujeme a naplánované akce přesunujeme na později.
INTEGRA CENTRUM s.r.o.
vzdělávací kurzy, školení, semináře

E-government a základní registry pro úředníky

Termín Místo Lektor Cena Přihláška
13.10.2020
9:00 - 14:00
Ostrava
Harmony Club Hotel
Mgr. Jiří Jarema 1.900,- Kč
(vč. DPH, kávy a oběda)
Objednat se

Cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout cílové skupině aktuální informace k oblastem e-governmentu a základních registrů veřejné správy.

Vzdělávání je určeno úředníkům územních samosprávných celků, kteří využívají údaje základních registrů a/nebo agendové informační systémy poskytující služby e-governmentu.

Program semináře:

  • Legislativa
    • Prezentace vybraných ustanovení zákonů, na základě kterých jsou poskytovány služby e-governmentu a základních registrů veřejné správy. Budou prezentovány zejména tyto zákony:
      • 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy
      • 111/2009 Sb., o základních registrech
      • Nařízení EU 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES
      • 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
      • 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci
  • Základní registry 
    • Registr obyvatel, Registr osob, Registr územní identifikace a nemovitostí, Registr práv a povinností
    • Vysvětlení základních registrů, způsobu jejich fungování a jakým způsobem jsou data v registrech vkládána či aktualizována. Využívání údajů z registrů a role agendových informačních systémů.
  • Jednotný identifikační prostor (JIP) a katalog autentizačních a autorizačních služeb (KAAS)
    • Vysvětlení pojmů a návazností na agendové informační systémy. Ukázka správy identit v JIP a registrace AIS.
  • Datové schránky, elektronický podpis a pečeť
    • Popis fungování datových schránek a jejich funkcionalit.
    • Vysvětlení pojmů a popis fungování elektronických podpisů a pečetění. Záruky jednotlivých typů podpisů a pečetění. Praktická ukázka správy certifikátů, podepisování a ověřování platnosti el. podpisu/pečetě.
  • Národní bod pro identifikaci a autentizaci, Národní identitní autorita (NIA), elektronický občanský průkaz (eOP)
    • Vysvětlení pojmů Národní bod pro identifikaci a autentizaci, Národní identitní autoria. Prezentace identifikačních prostředků (eOP, datová schránka, uživatelský účet). Ukázka postupu pro vytvoření profilu do Národního bodu pro identifikaci a autentizaci a identifikačního prostředku „jméno, heslo a SMS“.
    • Prezentace kvalifikovaných poskytovatelů služeb využívajících identitní a autentizační služby národního bodu.
    • Udělování souhlasů s poskytnutním osobních údajů kvalifikovaným poskytovatelům služeb (jednorázové/trvalé, možnost odvolání souhlasu).
  • Portál občana
    • Způsoby přihlášení (eOP, datová schránka, uživatelský účet) včetně ukázky přihlášení jednotlivými prostředky. Prezentace aktuálně poskytovaných služeb portálem občana.
  • Portál veřejné správy (PVS)
    • Prezentace jednotlivých služeb portálu - průvodce životními situacemi, seznam datových schránek, CzechPOINT, formuláře, otevřená data.