Školení a webináře

Daně a účetnictví

Účetnictví

Účetní závěrka příspěvkových organizací za rok 2025 a aktuality pro rok 2026

Účetní závěrka příspěvkových organizací za rok 2025 a aktuality pro rok 2026

Školení již proběhlo

Cílem semináře je připravit posluchače na provedení účetní závěrky roku 2025 a seznámit je s aktualitami v dané oblasti pro rok 2026.

Školení již proběhlo

Podívejte se na nabídku dalších školení, která připravujeme:

Podobná školení

Program školení

Cílem semináře je připravit posluchače na provedení účetní závěrky roku 2025 a seznámit je s aktualitami v dané oblasti pro rok 2026.

Program semináře:

  • Platný legislativní rámec včetně aktualizace předpisů, zákon o účetnictví, výpočty limitů, definice účetní závěrky, výkaz zisku a ztrát, rozvaha, výkaz cash-flow, výkaz o pohybu VK, výkaz o plnění rozpočtu, příloha – textová část, tabulková část.
  • Zjednodušená forma účetnictví pro p.o. a povinnost sestavit výkazy.
  • Kontrolní vazby výkazů, předepsaný obsah výkazů, kontrola úplnosti požadovaných informací v Příloze – nejčastější nedostatky. Kontroly pohledávek a závazků pro konsolidaci.
  • Harmonogram účetní závěrky x plán inventarizace – vzájemné termínové vazby. Změny způsobu inventarizace vlastních zdrojů dle inventarizační vyhlášky. Zjednodušená inventura, zjednodušené inventurní soupisy, povinnost inventurní evidence a rozpisem zůstatku účtu 403. Jak kontrolovat správnost časového rozlišování a TP. Inventurní evidence, fyzické inventury, dokladové inventury, zpracování inventurních soupisů, účetní záznamy ovlivňující účetní závěrku k 31. 12. 2025, inventarizační rozdíly a část zúčtovatelných rozdílů. Inventarizační zpráva a účetní závěrka. Vratky DPH z inventarizačních rozdílů dle zákona o DPH.
  • Kontrola úplnosti zaúčtovaných operací v účetních knihách, časová souvislost nákladů a výnosů, transfery bez a k vypořádání, dohadné položky, časové rozlišení nákladů a výnosů. Úplnost zaúčtovaných dat před sestavením účetní závěrky, kontrolní mechanismy.
  • Kontrola správnosti účtování o majetku.
  • Kontrola účtování a způsobu evidence dotací
  • Účtování a oceňování zásob
  • Podrozvahová evidence jako součást Přílohy. Změny oceňování.
  • Hospodářský výsledek za hlavní i hospodářskou činnost, základ daně z příjmů právnických osob, výpočet DPPO a její zaúčtování. DPH, silniční daň u nákladních aut.
  • Schvalování účetní závěrky a rozdělení zisku
  • Rekapitulace změn předpisů v r. 2025, benefity a daňové dopady, odpisy FVE, DPH u nemovitostí, FKSP, změna zákona o sociálních službách – dopad do daňových povinností, novela zákona o účetnictví – dopad i pro vybrané ÚJ
  • Změny předpisů k 1.1.2026 - povinný odvod zaměstnavatele na spořící produkty, flexi novela zákoníku práce, jednotné měsíční hlášení (a pozdější zrušení srážkové daně u DPP), nově stanovení základu daně z příjmů za r. u obcí a krajů
  • Nová stanoviska MFČR
  • Novely předpisů – další očekávané z oblasti účetní ch a daňových předpisů
  • Informace o novém zákonu o účetnictví a jeho předpokládané účinnosti
  • Informace o novém zákonu o řízení a vnitřní kontrole s platností od 1.1.2026 a účinností 1.1.2027
  • Informace o záměru vydat nový zákon o DPH s účinností r. 2027 až 2028
  • Informace o dalších připravovaných změnách předpisů podle aktuálního vývoje

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků se tohoto školení účastní v akreditovaném režimu a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Začátek prezenčních seminářů je zpravidla v 9:00, ale přijít můžete bez obav 30 minut před začátkem, kdy už míváme vše připraveno. Pro orientaci v místech konání vám pomohu cedulky nebo monitory, kde bude uveden název školení a jméno naší společnosti. Obědová pauza bývá od 11:00 do 11:30, ale čas přestávek a oběda se ale může lišit v závislosti na místě konání a požadavcích lektora. Školení obvykle končí kolem 14:00, ale záleží na délce přestávky, na množství dotazů během přednášky a na dalších okolnostech.

  • Ano, pokud ze zdravotních nebo osobních důvodů požadujete vegetariánský, bezlepkový nebo jiný specifický oběd, uveďte, prosím, tuto skutečnost do poznámky k objednávce. Uděláme následně maximum, abychom Vám vyšli vstříc a požadovaný oběd zajistili.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Sdílet školení

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již v naší databázi evidujeme, zasílání nabídek školení na ni můžete upravit na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz