Mzdové aktuality po flexi novele zákoníku práce a další změny
Seminář je určen především pro mzdové účetní a personalisty.
Můžete dále upřesnit výběr a zvolit si z nabízených forem online vzdělávání:
Seminář je určen především pro mzdové účetní a personalisty.
Webinář je určen pro personalisty a ekonomy ve veřejných službách a správě, ve zdravotnických, pedagogických zařízeních, v sociálních službách, územních samosprávných celcích, školství, v kulturních zařízeních.
Webinář je určen pro úředníky stavebních úřadů všech stupňů, ale i stavebníky, odbornou veřejnost, stejně tak každého, kdo si potřebuje ujasnit nakolik se změnila situace při povolování staveb v roce 2025.
V rámci webináře budou jeho účastníci seznámeni s aktuálním stavem daňových a účetních předpisů platných pro rok 2025, vyplývajících ze změn v průběhu aktuálního období.
Pojďte se včas připravit na nová pravidla stanovování zkušebních dob, výpovědních lhůt, dovolené a dalších záležitostí. Pozor, i v průběhu rolku 2025 přijdou další důležité změny.
Webinář je určen pro ekonomy, podnikatele, účetní, daňové poradce, auditory apod.
Webinář bude v první části zaměřen na změny DPH v ČR v roce 2025 a náledovat bude speciální část, kde budete se zákonem o DPH seznámeni prostřednictvím řešení konkrétních praktických příkladů.
Webinář je určen pro úředníky dle § 2 zák. č. 312/2002 Sb., kteří se danou problematikou zabývají.
Webinář reaguje na nástup umělé inteligence (AI) do různých oborů podnikání. V tomto případě jde o profesi finančního a mzdového účetnictví. Hlavním posláním webináře je představit klientům z řad finančních a mzdových účetních možnosti, které v roce 2025 nabízí umělá inteligence jako pomocník při výkonu jejich profese včetně praktických ukázek v Chat GPT a dále možnosti jak digitalizovat účetní postupy při využití umělé inteligence s důrazem na optimální datové vstupy.
Jedná se o pracovněprávní minimum pro začínající i zkušenější mzdové účetní, absolventy nebo osoby vracející se po delší době na pracovní trh. Na základě výkladu doplněného diskuzí získají účastníci základní přehled v problematice mzdového účetnictví a základní orientaci v pracovněprávní legislativě.
Cílem webináře je komentář k ustanovením zákona týkajících se intrakomunitárních dodávek zboží a služeb. V semináři budou podrobně popsány a vysvětleny všechny změny posledních let.
V současné době je pro každého ředitele správné hospodaření s finančními zdroji jednou z nejdůležitějších otázek. Cílem webináře je poskytnout účastníkům komplexní potřebné informace pro správné financování škol (mateřských, základních a středních) a školských zařízení (školních družin, školního klubu, školní jídelny), zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí.
Cílem webináře je rozbor problematiky hmotného a nehmotného majetku v daních z příjmů, dani z přidané hodnoty a v účetnictví. Oblast majetku je velmi rozsáhlá, od problematických právních pojmů občanského práva, přes speciální definice v daních z příjmů, až po zvláštní úpravu v DPH a účetnictví.
Upozorníme na nejdůležitější daňové dopady využívání FVE a související výklady, které byly v poslední době přijaty. Nasměrujeme vás ke správné a zároveň ekonomicky výhodné aplikaci těchto předpisů v praxi. Součástí semináře budou i odpovědi na nejčastější dotazy z praxe.
Webinář je určen všem, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie a mají povinnost vykazovat údaje do Intrastatu. Cílem školení je poskytnout aktuální informace a pravidla pro vykazování statistiky vnitrounijního obchodu se zbožím v ucelené podobě
Cílem webináře je seznámit účastníky se základními pojmy a právní úpravou veřejné správy, právním postavením obcí, právními pojmy majetku a vlastnictví podle občanského práva.
Cílem webináře je poskytnout Vám potřebné informace a znalosti o požadavcích stanovených pro rok 2025 na zajištění přípravy provedení inventarizace všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv včetně podrozvahových účtů u vybraných účetních jednotek.
V rámci semináře budou jeho účastníci seznámeni s aktuálním stavem daňových a účetních předpisů platných pro rok 2025, vyplývajících ze změn v průběhu aktuálního období.
Webinář je určen úředníkům obcí, obecních úřadů a obcí s rozšířenou působností. Cílem je seznámit úředníky s kontrolou podle kontrolního řádu i s právním rámcem dalších postupů (např. tzv. terénních šetření), při nichž správní orgán zjišťuje dodržování, či porušování právních povinností jejich nositeli.
Kurz by si neměli nechat ujít referenti obecních a městských úřadů, správy hřbitovů, administrátoři pohřebišť, hrobníci, stavitelé hrobek, kameníci, zedníci a ani nájemci hrobových míst či vlastníci náhrobků z řad laické veřejnosti. Dozvědí se o tom, jak se má správně vést hřbitovní kniha a jaké údaje musí obsahovat.
Cílem webináře je seznámit účastníky s problematikou soukromoprávních omezení vlastnického práva k nemovitým věcem (pozemkům a stavbám) v poměrech právní úpravy občanského zákoníku. Nejde jen o úpravu tzv. sousedských práv, ale i právní možnosti zajištění přístupu na pozemek či ke stavbě, práva a povinnosti spojené se sousedskými imisemi či o problematiku hranic mezi pozemky. To vše se zaměřením na praktická řešení v poměrech obcí a statutárních měst.
Hlavním cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout úředníkům ucelený přehled o legislativní úpravě a praktické realizaci kontrol příjemců dotací, a to od uzavření smlouvy po promíjení případných odvodů za porušení rozpočtové kázně.
Webinář bude zaměřen na uplatňování DPH v ČR v roce 2025 a v roce 2026.
Webinář je určen pro mzdové účetní, personalisty a ostatní zaměstnance.
Webinář je určen začátečníkům, kteří se poprvé setkávají s problematikou DPH.
Webinář je určen zejména zaměstnancům obecních, městských a krajských stavebních úřadů, stejně jako odborné veřejnosti.
Seminář by Vám měl pomoci pochopit princip zařazování zboží do jednotlivých podpoložek, zorientovat se v příslušných předpisech, umět pracovat s aplikací TARIC, napovědět, jaké možnosti v oblasti zařazování zboží existují.
Výklad bude zaměřen především na problémové oblasti uplatňování DPH podle aktuální právní úpravy platné k datu konání semináře. Účastníci semináře budou informování zejména o změnách zákona o DPH od 1. 1. 2025 a dalších očekávaných změnách v průběhu roku 2025.
Změny ve mzdách, dani z příjmů, sociálním a zdravotním pojištění na přelomu roku 2025/2026. Výklad a praktické příklady.
Webinář účastníky podrobně seznámí se zněním novelizací. Součástí budou také modelové situace, praktická doporučení i odpovědi na Vaše otázky.
Cílem programu je tedy poskytnout úředníkům jakousi „kuchařku“, která by jim dávala návod, jak projít krok za krokem celým správním řízením, to vše zasazeno do právního rámce.
Cílem webináře je seznámit účastníky se zákonem o pohřebnictví a jeho aplikaci v praxi. Rozebrána bude zejména problematika nájemních smluv, nového cenového výměru Ministerstva financí, kontrola cenotvorby, vedení evidencí, opuštěnost nájemních smluv a příslušenství hrobů a dalších záležitostí.
Cílem webináře je probrat problematiku obchodu a služeb vůči třetím zemím. Tj. dovoz s důrazem na účtování přijatých daňových dokladů, navržení do vhodného celního režimu a metodika výpočtu celní hodnoty a základu pro výpočet DPH.
Webinář je určen pro úředníky stavebních úřadů všech stupňů, ale i stavebníky a odbornou veřejnost.
Výklad a podrobné vysvětlení opřené o problémy z každodenní praxe. Webinář je určen všem, kteří mají zájem seznámit se s daňovou a účetní úpravou cenných papírů pro podnikatele v praxi, a to zejména účetním a daňovým pracovníkům, daňovým poradcům ekonomickému managementu či statutárním orgánům s pokročilejšími znalostmi účetních a daňových předpisů.
Cílem webináře je rozkrýt obci typy opatrovnictví, se kterými se v praxi může setkat, v rámci vysvětlení právní subjektivity fyzických osob ukázat důvody institutu opatrovnictví a informovat o podpůrných prostředcích podle civilního práva, které by měly mít před opatrovnictvím přednost.
Webinář bude zaměřen především na vysvětlení aktuálních novinek v oblasti pracovního práva a řešení problémů, které přinesla novela zákoníku práce a jiné právní předpisy, stejně jako problémů, které v pracovněprávní praxi přetrvávají a které vedou ke sporům nebo dohadům mezi zaměstnanci a zaměstnavateli.
Webinář je zaměřen na výklad účetní a daňové legislativy týkající se hmotného a nehmotného majetku v podmínkách podnikatelských subjektů, zejména ve vazbě na aktuální změny v této oblasti a na časté problémy, se kterými se účetní jednotky setkávají ve své praxi.
Cílem webináře je seznámit účastníky s aktuálními informacemi ze mzdové účtárny a v pracovněprávní oblasti.
Cílem webináře je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání o místních poplatcích s důrazem na jejich správu podle daňového řádu a dalších v úvahu přicházejících právních předpisů. Vyměnit si zkušenosti se způsobem aplikace příslušných ustanovení daňového řádu na správu místních poplatků obecními úřady.
Webinář je zaměřen na odběratelsko-dodavatelské vztahy. Bude se zabývat výkladem pojmů faktura, účetní doklad, daňový doklad, vše s aplikací v praxi. Budou představeny praktické příklady typů a používání ve vazbě na účetní a daňové předpisy, občanský zákoník, zákon o obchodních korporacích a evropské směrnice.
Cílem semináře je seznámit účastníky se zákonem o pohřebnictví. Rozebrána bude zejména problematika povinností obcí při zajišťování pohřbení a provozování veřejných pohřebišť.
Cílem webináře je prohloubit znalosti účastníků vzdělávání ve věci exekuce na peněžitá plnění podle správního řád, s důrazem na příslušnou právní úpravu v daňovém řádu a občanském soudním řádu.
Cílem webináře je seznámit posluchače s praktickými poznatky a aktualitami z oblasti zápisu, užívání, změny jména/jmen a příjmení v rozsahu uvedeném v členění vzdělávacího programu.
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s uplatňováním DPH ve veřejné správě. Součástí výkladu budou praktické postupy uplatňování DPH a upozornění na nejčastější chyby. Výklad bude zaměřen na aktuální legislativní stav.
Hlavním cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout úředníkům ucelený přehled o probíhajících změnách a také je seznámit s kontrolním řádem i se zákonem o finanční kontrole v aktuálním znění.
Cílem tohoto vzdělávacího programu je seznámit účastníky vzdělávání s právní úpravou zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění a jeho aplikaci v praxi. Výklad bude doplněn praktickými příklady.
Účastníci budou seznámeni s problematikou postupu při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu a s možnostmi použití a průběhem veřejné zakázky zadané formou zjednodušeného podlimitního řízení.
Cílem webináře je poskytnout komplexní pohled na problematiku registru smluv, a to včetně přesahu do dalších souvisejících právních předpisů, tj. např. zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon o zadávání veřejných zakázek a další.
Cílem webináře je seznámit účastníky s platnou legislativou na úseku zákona o ověřování.