Školení a webináře

Daně a účetnictví

Vklady a výběry peněz a majetku z a do společnosti, daňové a účetní dopady

Vklady a výběry peněz a majetku z a do společnosti, daňové a účetní dopady

Máte společnost? Právnickou či fyzickou osobu? Chcete vložit či vybrat z či do společnosti peníze? Chcete vědět jaké daňové a účetní povinnosti se týkají této záležitosti a jak je legálně optimalizovat v podmínkách ČR? Tyto a jím podobné odpovědi můžete získat na tomto kursu. Bude zde uváděna řada příkladů z praxe.

Nejbližší termíny
  • 17.3.2026, Praha

  • 19.5.2026, Online

  • +
Přejít na termíny (2 termíny)

Lektor

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Máte společnost? Právnickou či fyzickou osobu? Chcete vložit či vybrat z či do společnosti peníze? Chcete vědět jaké daňové a účetní povinnosti se týkají této záležitosti a jak je legálně optimalizovat v podmínkách ČR? Tyto a jím podobné odpovědi můžete získat na tomto kursu. Bude zde uváděna řada příkladů z praxe.

Seminář je určen zejména pro účetní, auditory, daňové poradce a majitele společností.

Program semináře:

  • Legislativní rámec, DPPO, DPFO, DAŇOVÝ ŘÁD, NOZ, ZOK

  • Vklady peněz do společností – vklad, půjčka, dar, tichý společník, základní kapitál

  • Specifika jednočlenných společností

  • Financování začátku podnikání

  • Půjčky mezi mateřskými a dceřinými společnostmi

  • Výběry peněz ze společností – výplaty zisku, mzda, vratky půjček a výplaty tichých společníků

  • Výplaty podílu na zisku mezi mateřskou a dceřinou společností

  • Daňové a účetní dopady jednotlivých transakcí, spojené osoby, transferové ceny

  • Režim stanovení daně dle pomůcek náhradním způsobem – aneb prokázání původu vložených peněz

  • Vzorové dokumenty – smlouva o půjčce, rozhodnutí valné hromady

  • Peněžité a nepeněžité vklady a jejich vrácení, vklady do jiných společností-daně, účtování

  • Vstupní cena vkládaného majetku a její specifika

  • Specifika tichých společníků a účtování tichých společníků

  • Příplatková povinnost a jak ji správně ošetřit-konto 413

  • Krátkodobé finanční výpomoci – konto 249

  • Zvyšování a snižování základního kapitálu-konto 411

  • Osobní spotřeba u fyzické osoby – konto 491- účet individuálního podnikatele

  • Pravidla převodu majetku ze společnosti na jejich majitele

  • Smlouvy o výkonu funkce statutára a jejich obsah

  • Pravidla fakturace majitelů do vlastních společností

  • Pronájmy vlastního majetku do společnosti a daňová úskalí těchto transakcí

  • Výplaty mezd a benefitů vlastníkům firem, švarcsystém

  • Cestovní náhrady a diety

  • Dlouhodobost a krátkodobost v účetnictví, vykazování u auditovaných firem

  • Promlčení dluhu, prekluze – daňové a účetní dopady

  • Postoupení dluhu, odpuštění dluhu – daňové a účetní dopady

  • Dotazy, diskuse

Termíny a přihláška

  • 17.3.2026

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    Ing. Lenka Kruntorádová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 19.5.2026

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 13:00

    Ing. Lenka Kruntorádová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků se tohoto školení účastní v akreditovaném režimu a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Hotel ILF

Hotel ILF se nachází v klidné části Prahy 4 nedaleko dálnice D1 a přímo na zastávce metra Budějovická, ze které netrvá cesta do centra města déle než 10 minut. Sály a salonky jsou moderně vybaveny a součástí hotelu je restaurace s nabídkou mezinárodní kuchyně, ve které je podáván oběd účastníkům školení.

Cesta hromadnou dopravou:

Přímo naproti hotelu se nachází zastávka metra Budějovická (trasa C).

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Online webinář

Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, je tedy potřeba přizpůsobit si časový program tak, aby Vás v průběhu nic nerušilo.

V průběhu výkladu mohou účastníci pokládat dotazy a usměrňovat tak tok přednášky, aby byly probrány okruhy a případy, se kterými se účastníci setkávají ve své každodenní praxi.

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Sdílet školení

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již v naší databázi evidujeme, zasílání nabídek školení na ni můžete upravit na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz