Školení a webináře

Online webináře

Logistika a pohyb zboží

Webináře logistiky a pohybu zboží

Přehled aktuálně připravovaných online webinářů na oblast logistiky a pohybu zboží. Webináře jsou zaměřeny na řízení dodavatelského řetězce, dodací podmínky, celní legislativu, Intrastat a na řešení souvisejících problémů v praxi. Webináře probíhají v přímém přenosu ve webovém prohlížeči a účastníci se mohou připojit z pohodlí domova, nebo kanceláře.
Časté dotazy k webinářům

Připravované webináře

Informace o logistice a pohybu zboží

  • Fyzický pohyb zboží představuje skutečné přemístění zásilky mezi místy – například ze skladu dodavatele ke skladové rampě odběratele. Tento pohyb je doložen přepravními doklady (např. CMR), dodacími listy a příjemkami. V logistice je klíčové sledovat nejen samotné přemístění, ale i jeho soulad s účetními doklady, protože správné vykazování závisí na propojení fyzického a účetního pohybu.

  • Doklad CMR je mezinárodní přepravní dokument, který potvrzuje sjednání silniční přepravy. Obsahuje údaje o odesílateli, příjemci, místě nakládky a vykládky. V logistice slouží jako důkaz o fyzickém pohybu zboží a je důležitý pro správné vykazování v rámci Intrastatu i pro celní účely.

  • Země odeslání se určuje podle místa, odkud zboží fyzicky opustilo – nikoli podle sídla dodavatele. Například pokud dodavatel sídlí v Německu, ale zboží odešle ze skladu v Belgii, zemí odeslání je Belgie.

  • Fakturace a fyzický pohyb zboží se musí vzájemně potvrzovat. Pokud je zboží fakturováno jako pořízení z jiného členského státu, musí být tento pohyb doložen i fyzicky. Nesoulad mezi fakturou a skutečným pohybem může vést k chybám ve vykazování a daňových nesrovnalostech.

  • Mezi klíčové informace patří: dodací podmínky (Incoterms), druh dopravy, země odeslání a určení, kombinovaná nomenklatura zboží, jeho hmotnost, hodnota bez DPH, DIČ obchodního partnera a případné zvláštní kódy transakcí.

  • Incoterms definují, kde přechází riziko za zboží mezi prodávajícím a kupujícím. Určují také, kdo sjednává přepravu a kdo ji hradí. V logistice pomáhají správně nastavit odpovědnosti a ovlivňují způsob vykazování transakcí. Například podmínka EXW neznamená, že doprava nemůže být sjednána - pouze že prodávající za ni nenese odpovědnost.

  • Zpracovatelská operace je situace, kdy zboží přijde z jiného členského státu za účelem opracování a následně se vrací nebo je dodáno jinam. Vykazuje se zvláštními kódy transakcí podle toho, zda se zboží vrací do původní země nebo jde do jiné země po zpracování.

  • Pokud je jedna obchodní transakce rozdělena do více fyzických zásilek (např. výrobní linka na více kamionech), vykazuje se jako jedna transakce v měsíci, kdy byla dokončena poslední dodávka. Používá se kód pohybu „R“ pro rozloženou zásilku.

  • Mezi zvláštní typy pohybu patří např. nájmy, půjčky, leasingy nad 24 měsíců (kód 91), dodávky pro opravy, nebo pohyby v rámci průmyslových celků. Každý typ má specifické vykazovací pravidlo, které je třeba dodržet.

  • Správné vykazování vyžaduje spolupráci mezi odděleními - účetním, logistickým, obchodním i IT. Je nutné pravidelně revidovat nastavení systémů, kontrolovat dodavatelské řetězce, aktualizovat nomenklatury a ověřovat soulad mezi fakturací a fyzickým pohybem. Klíčovým partnerem je účetní oddělení, které má přístup k datům o DPH a transakcích.

Časté dotazy k webinářům

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pro připojení k webináři nepotřebujete žádné speciální technické vybavení. Stačí Vám běžný počítač, tablet, nebo telefon se stabilním připojením k internetu a webovým prohlížečem. Přenos přednášky je podobný, jako byste se dívali na živé vysílání České televize nebo video na YouTube. Není třeba nic instalovat nebo nastavovat. Pokud používáte stolní počítač, budete potřebovat sluchátka, nebo reproduktory, abyste slyšeli výklad lektora. Před připojením k webináři doporučujeme zkontrolovat, že Vám funguje zvuk.

  • Jeden pracovní den před konáním webináře obdrží každý přihlášený účastník odkaz pro vstup na webinář, který je určen pouze pro tuto konkrétní osobu. V den konání webináře klikněte na tento odkaz, doporučujeme tak učinit alespoň 10 minut před konáním webináře.

  • Před konáním webináře Vám emailem zašleme stejné materiály, jaké byste obdrželi na klasickém prezenčním školení. Jejich konkrétní podoba záleží vždy na lektorovi. Ve stejné emailové zprávě najdete také odkaz pro vstup na webinář.

  • Pokud Vás v průběhu přednášky napadne něco, na co byste se chtěli lektora zeptat, můžete ihned v průběhu živého vysílání poslat písemný dotaz. Dotazy vítáme a domníváme se, že jsou kořením každé přednášky. Dotazy nám můžete zasílat i před konáním webináře na naši emailovou adresu, následně je zařadíme do webináře.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Filtrovat školení a webináře

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz