Školení a webináře

Daně a účetnictví

Účetní závěrka podnikatelských právnických osob - včetně změn 2025, 2026

Účetní závěrka podnikatelských právnických osob - včetně změn 2025, 2026

Cílem semináře je podat komplexní informace o účetní závěrce právnických osob včetně změn DPPO 2025, změny 2026.

Nejbližší termíny
  • 18.11.2025, Praha

  • 5.12.2025, Online

  • +
Přejít na termíny (2 termíny)

Lektor

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Školení je určeno pro ekonomy, podnikatele, účetní, daňové poradce, auditory apod.

Cílem je orientace v účetní závěrce právnických osob včetně změn DPPO 2025, změny 2026 a nového zákona o účetnictví platného zřejmě od roku 2027. Cílem semináře je podat komplexní informace o účetní závěrce právnických osob. Zákonná optimalizace DPPO, schvalování a zveřejňování účetních závěrek, audit, komunikace s finančními úřady. Specifika-závěrka podnikatelských seskupení, poboček českých firem v zahraničí. Správná inventarizace a její praktické provedení. Do výkladu jsou zapracovány i zásadní změny v důsledku nového ZÚ a jakým způsobem tento zákon ovlivní účetnictví podnikatelských subjektů.

Program semináře:

  • Legislativní rámec, změny v důsledku novely ZÚ, prováděcí vyhláška, změny NUR 2025
  • Účtování v cizí měně, nerealizované kursové zisky a ztráty, obrat účetní jednotky a její kategorizace
  • Inventarizace, opravy chyb minulého účetního období
  • Odsouhlasení pohledávek a závazku k rozvážnému dni
  • Daňové neuznatelné výdaje na ŕ 40 DPPO, pokyn d 59
  • Účetní a daňové odpisy HIM, optimalizace pomocí odepisování
  • Kursové přepočty k rozvážnému dni
  • Tvorba opravných položek
  • Rezervy a jejich daňový odpočet, zákon o rezervách
  • Ocenění CP a podílů, změna u mikro účetních jednotek, převod mikro účetní jednotky na malou a opačně
  • Dohadné položky-nástroj pro daňovou optimalizaci
  • Časové rozlišení nákladu a výnosu
  • Odložená a splatná daň
  • Cena obvyklá a její dopad do základu daně, transferové ceny a jejich řešení
  • Dodanění závazku
  • Uplatnění odčitatelných položek od základu dané
  • Slevy na dani, výpočet slevy za ZPS
  • Výpočet daňové povinnosti a záloh na daň
  • Uplatňování ztrát z minulých let, zvýšení limitu daru, loss carryback
  • Odpočet na vědu a výzkum, praktický výcvik
  • Platný tiskopis daňového přiznání, přílohy k daňovému přiznání
  • Zahrnutí zahraničních přijmu po do DPPO - základní přehled, dorovnávající daň
  • Kdo podléhá povinnému auditu účetní závěrky, kdo sestavuje zprávu o propojených osobách dle ZOK
  • Jak správné připravit účetní jednotku na audit, novela zákona o auditorech a mezinárodních standartů pro audit, nová kritéria pro audit od 01.01.2026
  • Pozor na přílohy k UZ - zejména v oblasti řešení nepřetržitého trvání ÚJ v důsledku války
  • Způsoby podání DP a způsoby schvalování a zveřejňování účetní závěrky
  • Rozdělování HV ve světle ZOKu od 01.01.2021
  • Základní zásady daňového řízení - kontrola správce daně, novela daňového řádu od 2021
  • Zásadní novinky zákona o účetnictví a DPPO 2025, 2026
  • Zpráva o udržitelnosti a její vývoj
  • Příklady z praxe, odpovědi na dotazy

Program semináře bude aktualizován podle platné legislativy, doplněn aktuálními závěry KDP a NUR.

Termíny a přihláška

  • 18.11.2025

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    Ing. Lenka Kruntorádová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 5.12.2025

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 13:00

    Ing. Lenka Kruntorádová

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Hotel ILF

Hotel ILF se nachází v klidné části Prahy 4 nedaleko dálnice D1 a přímo na zastávce metra Budějovická, ze které netrvá cesta do centra města déle než 10 minut. Sály a salonky jsou moderně vybaveny a součástí hotelu je restaurace s nabídkou mezinárodní kuchyně, ve které je podáván oběd účastníkům školení.

Cesta hromadnou dopravou:

Přímo naproti hotelu se nachází zastávka metra Budějovická (trasa C).

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Online webinář

Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, je tedy potřeba přizpůsobit si časový program tak, aby Vás v průběhu nic nerušilo.

V průběhu výkladu mohou účastníci pokládat dotazy a usměrňovat tak tok přednášky, aby byly probrány okruhy a případy, se kterými se účastníci setkávají ve své každodenní praxi.

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz