Školení a webináře

Daně a účetnictví

Účetnictví

Účetnictví pro příspěvkové organizace v roce 2026 v příkladech

Účetnictví pro příspěvkové organizace v roce 2026 v příkladech

Cílem školení je seznámit účastníky s aktuálními změnami v účetní a daňové legislativě příspěvkových organizací a v příkladech upozornit na správné účtování.

Nejbližší termín
  • 9.4.2026, Online

  • +
Přejít na termín

Lektor

  • Ing. Hana Juráňová

    Ing. Hana Juráňová

    Patří mezi přední české expertky v oblasti auditu, účetnictví a daňového poradenství s více než třicetiletou praxí. Její profesní záběr zahrnuje nejen provádění auditů účetních závěrek, ale také přezkumy hospodaření územně samosprávných celků, veřejnosprávní kontroly a kontrolu čerpání dotací u příjemců i poskytovatelů. Jako auditorka a daňová poradkyně se specializuje na komplexní problematiku hospodaření ve veřejné správě a neziskovém sektoru.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Cílem školení je seznámit účastníky s aktuálními změnami v účetní a daňové legislativě příspěvkových organizací a v příkladech upozornit na správné účtování.

Program semináře:

  • Rekapitulace změn předpisů platných pro r. 2025 a 2026
    • Změny daňových zákonů, novela zákona o rezervách a opravných položkách
    • Změny daňového řádu

    • Ostatní změny legislativy, výklady a aktuální stanoviska, odpovědi MFČR zveřejněné v r. 2026

  • Konkrétní příklady účtování rozvažných a výsledkových operací
  • Stálá aktiva
    • Dlouhodobý nehmotný majetek, Dlouhodobý hmotný majetek odpisovaný, Dlouhodobý nehmotný a hmotný majetek neodepisovaný, soubory movitých věcí, muzejní sbírky a jejich rozšiřování, Nedokončený a pořizovaný dlouhodobý majetek, Poskytnuté zálohy na dlouhodobý nehmotný a hmotný majetek, Dlouhodobý finanční majetek, Oprávky k dlouhodobému nehmotnému majetku, Oprávky k dlouhodobému hmotnému majetku, Opravné položky ke stálým aktivům
  • Oběžná aktiva – konkrétní příklady účtování
    • Zásoby a opravné položky, krátkodobý finanční majetek a krátkodobé úvěry a půjčky, Zúčtovací vztahy – pohledávky, Dohadné položky aktivní, Časové rozlišení - příjmy příštích období, náklady příštích období
  • Vlastní zdroje
    • Jmění a upravující položky, Fondy účetní jednotky, Výsledky hospodaření
  • Závazky
    • Rezervy, Zúčtovací vztahy - krátkodobé a dlouhodobé závazky, Dohadné položky pasivní. Časové rozlišení – výdaje příštích období, výnosy příštích období
  • Náklady
    • Spotřebované nákupy, Služby, Osobní náklady, Daně a poplatky, Ostatní náklady, Odpisy, rezervy a opravné položky, Finanční náklady, Daň z příjmů
  • Výnosy
    • Výnosy z vlastních výkonů a zboží, Výnosy z daní a poplatků, Ostatní výnosy, Finanční výnosy, Výnosy z transferů
  • Vnitroorganizační účetnictví
    • Účtová třída 7, Účtová třída 8
  • Podrozvahové účty
    • Majetek a závazky účetní jednotky, Krátkodobé podmíněné pohledávky a závazky, Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou, Další podmíněné pohledávky, Dlouhodobé podmíněné pohledávky a závazky z transferů, Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku, Další podmíněné závazky, Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva, vyrovnávací účty
  • Souhrnné příklady účtování hmotného a nehmotného majetku
    • Nabytí dlouhodobého majetku, Pozbytí dlouhodobého majetku, Směnné smlouvy, Soubory majetku, Technické zhodnocení majetku, Odepisování majetku, zbytkové hodnoty, tvorba opravných položek
  • Souhrnné příklady účtování o peněžních fondech
    • Tvorba a čerpání fondu odměn, Tvorba a čerpání fondu kulturních a sociálních potřeb, Tvorba a čerpání rezervního fondu, Tvorba a čerpání fondu investc
    • Tvorba a čerpání ostatních fondů u účetních jednotek, kterým žádné předpisy neukládají povinnost nebo možnost fondy tvořit a používat
  • Souhrnné příklady účtování o transferech
    • Základní rozdělení transferů pro volbu metodiky účtování, S finančním vypořádáním, Bez finančního vypořádání, Průtokové, Partnerské, Transfery investiční s vypořádáním, u nichž došlo k rozhodnutí o poskytnutí transferu až po zařazení majetku do užívání, Účtování změn výše transferů do doby jejich konečného vypořádání, Účtování vratek transferů, Účtování odvodů za porušení rozpočtové kázně, 

      Přepočty trensferů poskytnutých v cizích měnách.  

  • Souhrnné příklady účtování o zásobách
    • způsob účtování A, způsob účtování B, bezúplatné nabytí, finanční dary na pořízení zásob, příklad likvidace nepotřebných zásob
  • Souhrnné příklady účtování o inventarizačních rozdílech
  • Opravy chyb zjištěných při inventurách, Manka do normy přirozených úbytků zásob, Záměny, Manka a přebytky – stálých aktiv, ostatní
  • Souhrnné příklady účtování uzávěrkových operací
    • Časové rozlišení, Dohadné položky, Rozúčtování režijních nákladů k činnostem, Kontroly správnosti konečných zůstatků v předvaze, Opravy zjištěných chyb (i minulých období), Výpočet a zaúčtování silniční daně, Výpočet a zaúčtování daně z příjmů právnických osob

Termíny a přihláška

  • 9.4.2026

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 13:30

    Ing. Hana Juráňová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků se tohoto školení účastní v akreditovaném režimu a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Hodnocení účastníků

Paní inženýrka Juráňová je absolutní špička. Na jejích školeních oceňuji hlavně praktické příklady účtování transferů a dotací. Děkuji.

Webinář byl skvěle připraven. Paní Juráňová mluví jasně, k věci a perfektně reaguje na dotazy. Její znalosti problematiky účtování příspěvkovek jsou obdivuhodné.

Ing. Juráňová je kovaná v praxi a jde to vidět na tom, jak přednáší. Je skvělá a díky za ní! Vše vysvětleno perfektně.

Oceňuji trpělivost, se kterou Ing. Juráňová vysvětlovala složité účetní operace. Přednáška byla dobře strukturovaná a podklady perfektní.

Na školení paní Juráňové jsem byla poprvé a jsem nadšena. Měla skvělý výklad, ohromné množství příkladů z praxe. Její výklad byl perfektní.

Školení s paní inženýrkou Juráňovou je vždy sázka na jistotu. Její přehled v účetnictví veřejného sektoru je naprosto fenomenální, chodím na ni pravidelně

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Online webinář

Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, je tedy potřeba přizpůsobit si časový program tak, aby Vás v průběhu nic nerušilo.

V průběhu výkladu mohou účastníci pokládat dotazy a usměrňovat tak tok přednášky, aby byly probrány okruhy a případy, se kterými se účastníci setkávají ve své každodenní praxi.

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Sdílet školení

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již v naší databázi evidujeme, zasílání nabídek školení na ni můžete upravit na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz