V návaznosti na usnesení vlády rušíme všechna prezenční školení, která se měla konat v době nouzového stavu. Již přihlášené účastníky postupně kontaktujeme.
INTEGRA CENTRUM s.r.o.
vzdělávací kurzy, školení, semináře

Nový zaměstnanecký benefit - stravenky na knihy

15.8.2017

Od prvního července je v platnosti nový daňový balíček, který kromě jiného zvyšuje daňové zvýhodnění na druhé a další vyživované dítě. Dochází i k rozšíření nástrojů pro boje s daňovými úniky. Novela zákona o daních z příjmů také zavádí novinku v podobě příspěvku na nákup knih.

Daňové zvýhodnění na druhé a další dítě se zvyšuje již pro rok 2017, a to o 200 korun měsíčně na druhé dítě a na třetí a každé další dítě o 300 korun měsíčně v porovnání s loňským rokem.

Mezi nejoblíbenější zaměstnanecké benefity patří příspěvky na stravování, dále příspěvek na penzijní či životní pojištění a náhrada mzdy při překážkách v práci. Dle provedeného průzkumu společnosti Trexima poskytovalo v loňském roce 71 % zaměstnavatelů benefit v podobě příspěvku na stravování nebo vlastní stravovací zařízení.

Stravenky používá více než desetina Čechů a od července se přidávají i poukázky na knihy. Návrh si prosadil Svaz českých knihkupců a nakladatelů „Věřím, že jak nezávislí knihkupci, tak knihkupecké řetězce se chopí příležitosti a vznikne tak široká síť, kde bude možné tyto knižní benefity čerpat," uvedl předseda svazu Martin Vopěnka.

Dle svazu se průměrná cena knihy pohybuje okolo 240 korun. V České republice se ročně prodají knihy za přibližně sedm miliard korun, čtvrtina z toho se prodá přes internet.  Jak dále dodal, poukázky na knihy by mohly pomoci i kamenným knihkupectvím, z nichž řada bojuje o přežití. Předseda svazu Martin Vopěnka to také hodnotí jako velmi dobrou investici do četby a vzdělání.

Zajímavostí ovšem je, že dle provedeného průzkumu společnosti Wincott People zaměstnanci více než stravenky na jídlo láká například extra dovolená, absence přesčasů, auto k osobním účelům či možnost zvýšení kvalifikace. Zmiňované stravenky řeší při přechodu na nové místo jen 1,3 procenta Čechů, zatímco třeba home office je důležitý pro zhruba 15 procent Čechů.