Aktuality a články

Evidenční listy důchodového pojištění - termín se blíží

Evidenční listy důchodového pojištění - termín se blíží

3.3.2016

Blíží se termín pro vyhotovení o odeslání evidenčních listů důchodového pojištění, neboť se podávají po účetní závěrce. Nejpozději je nutné evidenční list vystavit 30. dubna a do 30 května ho pak odeslat České správě sociálního zabezpečení. V dnešním článku si o evidenčním listu důchodového pojištění můžete přečíst.

Evidenční list důchodového pojištění vede zaměstnavatel pro každého pracovníka, kterému vznikla účast na důchodové pojištění vždy za jednotlivý kalendářní rok, či jeho část při vzniku pracovního poměru nebo jeho ukončení v průběhu kalendářního roku. Evidenční listy se od roku 2010 vedou i pro poživatele starobního důchodu.

V evidenčním listu se především vykazuje doba důchodového pojištění zaměstnance a jeho vyměřovací základ za daný kalendářní rok. Evidenční listy důchodového pojištění je možné podat jak v elektronické tak i v papírové podobě.  Jestliže se  jedná o osoby ve služebním poměru, s výjimkou státního zaměstnance podle služebního zákona od 1.1.2015 podle zákona o státní službě, nebo o občana, jemuž vnikl nárok na důchod příslušníků ozbrojených sil, předkládají se evidenční listy důchodového pojištění orgánům ministerstev obrany, vnitra a spravedlnosti dle toho, který orgán je příslušný k rozhodování o dávkách důchodového pojištění.

Evidenční list se vyplňuje:

  • po účetní závěrce (závěrce mzdových listů), nejpozději však do 30. dubna následujícího kalendářního roku, trvala-li výdělečná činnost k 31. prosinci,
  • do 1 měsíce po konečném vyúčtování příjmů v případě skončení účasti na důchodovém pojištění před 31. prosincem, nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku.

V současnosti se jedná o zjednodušení přístupů k údajům ČSSZ. Největší zájem mají lidé o náhled na evidenční listy důchodového pojištění a na přehled dob důchodového pojištění. Připojení by bylo možné pomocí přihlašovacích hesel. „Cílem je podporovat elektronizaci i u těch klientů, kteří ji zatím nevyužívají, a nabídnout jim takové přívětivé prostředí, díky kterému sami budou plynule přecházet na elektronickou komunikaci s úřadem,“ uvedl ústřední ředitel ČSSZ Vilém Kahoun. Lidé by podle něj nemuseli mít datovou schránku či kvalifikovaný certifikát.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz