Školení a webináře

Mzdy a personalistika

Mzdové účetnictví

Změny v nemocenském pojištění a v pojistném na sociální zabezpečení od roku 2026 včetně jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatele

Změny v nemocenském pojištění a v pojistném na sociální zabezpečení od roku 2026 včetně jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatele

Webinář pro mzdové účetní zaměřený na aktuální praktické otázky týkající se změn v nemocenském pojištění a změn pojistného na sociální zabezpečení.

Nejbližší termíny
  • 8.12.2025, Online

  • 26.2.2026, Online

...a další termín Přejít na termíny

Lektor

  • Ing. Marta Ženíšková

    Ing. Marta Ženíšková

    Ing. Marta Ženíšková je dlouholetá pracovnice Ministerstva práce a sociálních věcí v oblasti nemocenského pojištění a pojistného zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných. Podílí se na přípravě návrhů zákonů a výkladů k nim. Je zkušenou lektorkou s mnohaletou praxí, zároveň je autorkou mnoha odborných publikací a článků v odborných časopisech.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Webinář pro mzdové účetní zaměřený na aktuální praktické otázky týkající se změn v nemocenském pojištění a změn pojistného na sociální zabezpečení.

Program webináře:

  • Parametrické změny od 1. 1. 2026 – nové limity pro účast na nemocenském pojištění, výše redukčních hranic, maximální vyměřovací základ, hranice vyměřovacího základu pro nárok na slevu na pojistném u zaměstnavatele z důvodu zaměstnání zaměstnanců na kratší pracovní úvazek.  Průměrná mzda a její vliv na hranici příjmů pro účast na nemocenském pojištění u DPP a zaměstnání malého rozsahu.                                                                                                                                        
  • Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele (JMHZ) – principy nového systému předávání údajů zaměstnavatelem, zejména pro účely sociálního pojištění a daní. Pravidelné předávání údajů od 1. 4. 2026, ale zpětně zaslat údaje na JMHZ i za leden až březen 2026. Povinnosti zaměstnavatelů v nemocenském pojištění a pojistném v prvním čtvrtletí 2026 a od 1. 4. 2026 v měsíčním předávání údajů správě sociálního zabezpečení (změny v nemocenském pojištění a pojistném navazující na systém JHMZ). Používání dosavadních tiskopisů v roce 2026.
  • Postup v sociálním pojištění u zaměstnanců činných na základě DPP a DPČ.
  • Další změny v nemocenském pojištění a pojistném na sociální zabezpečení v roce 2026.
  • Informace o postupu v sociálním pojištění v návaznosti na některé změny v zákoníku práce.
  • Výklady k některým ustanovením zákona o nemocenském pojištění a zákona o pojistném na sociální zabezpečení, jichž se týkají dotazy.

Termíny a přihláška

  • 8.12.2025

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 13:30

    Ing. Marta Ženíšková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

  • 26.2.2026

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 13:30

    Ing. Marta Ženíšková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Online webinář

Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, je tedy potřeba přizpůsobit si časový program tak, aby Vás v průběhu nic nerušilo.

V průběhu výkladu mohou účastníci pokládat dotazy a usměrňovat tak tok přednášky, aby byly probrány okruhy a případy, se kterými se účastníci setkávají ve své každodenní praxi.

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz