Školení a webináře

Daně a účetnictví

Účetnictví

Změny předpisů pro ÚSC a příspěvkové organizace v roce 2025 a 2026

Změny předpisů pro ÚSC a příspěvkové organizace v roce 2025 a 2026

Cílovou skupinou semináře jsou zaměstnanci ekonomických odborů a účtáren příspěvkových organizací a ÚSC, interní auditoři, osoby provádějící kontroly hospodaření příspěvkových organizací nebo přezkumy hospodaření obcí.

Nejbližší termíny
  • 22.1.2026, Brno

  • 27.1.2026, Online

  • 4.2.2026, Ostrava

  • 10.2.2026, Praha

  • +
Přejít na termíny (4 termíny)

Lektor

  • Ing. Hana Juráňová

    Ing. Hana Juráňová

    Patří mezi přední české expertky v oblasti auditu, účetnictví a daňového poradenství s více než třicetiletou praxí. Její profesní záběr zahrnuje nejen provádění auditů účetních závěrek, ale také přezkumy hospodaření územně samosprávných celků, veřejnosprávní kontroly a kontrolu čerpání dotací u příjemců i poskytovatelů. Jako auditorka a daňová poradkyně se specializuje na komplexní problematiku hospodaření ve veřejné správě a neziskovém sektoru.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Cílovou skupinou semináře jsou zaměstnanci ekonomických odborů a účtáren příspěvkových organizací a ÚSC, interní auditoři, osoby provádějící kontroly hospodaření příspěvkových organizací nebo přezkumy hospodaření obcí.

Program semináře:

  • Příprava zákona o účetnictví a dalších souvisejících předpisů účetních i daňových-stručné informace, předpoklad účinnosti možná k 1.1.2028, ještě další změny
  • Novela zákona o daních z příjmů k 1.1.2026
    • Připravené změny zákonů, které se měly týkat povinnosti zcela jinak vypočítat základ daně už za r. 2026 pro ÚSC, byly nakonec senátem zamítnuty a zůstává jejich původní znění
    • zpřesnění pravidel pro zaměstnanecké benefity. Novela jasně vymezuje rozdíl mezi daňově osvobozenými benefity a zdanitelnou mzdou
  • Novela stávajícího zákona o účetnictví – významně jiné podmínky pro povinný audit účetních závěrek – může se týkat obchodních korporací založených ÚSC, ale i vliv na rozsah závěrky účetních jednotek s plnou formou účtování za r. 2026
  • Nový zákon o řízení a kontrole veřejných financí, který nahradí zákon o finanční kontrole, s účinností k 1.1.2027 – stručné informace k rozdílům obou zákonů, v r. 2026 nutno upravit vnitřní předpisy i vztahy mezi zřizovatelem a jeho příspěvkovou organizací
  • Nová povinnost odvodu na spořící produkty zaměstnavatele u pracovníků ve třetí riz. kategorii od 1.1.2026, platí i pro obce a příspěvkové organizace
  • Nová povinnost – jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele od 1.1.2026 , mimo jiné ruší srážkovou daň z Dohod o provedení práce od 1.1.2027
  • Změny stavebního řádu a nově evidence FVE v účetnictví a nově odpisy nově zařazovaných FVE – problémy a výklady
  • Nově promíjení příslušenství daně – Pokyn GFŘ
  • Aktualizace – flexi novela zákoníku práce k 1.6.2025
  • Změny zákona o DPH pro 2025 – velmi významné změny týkající se i ÚSC a příspěvkových organizací k 1.1.2025 a k 1.7.2025, nemovitosti a DPH významně jinak, práva, ale i povinnosti spojené s neuhrazenými pohledávkami ….
  • Významné změny pro poskytovatele sociálních služeb, riziko naprosto odlišného výpočtu základu daně z příjmu a odpočitatelné položky už pro sestavení přiznání za r. 2025 v r. 2026 na základě aktualizace zákona o poskytování sociálních služeb v r. 2025, pokud jsou poskytovány zdravotní služby
  • Výběr změn předpisů pro příspěvkové organizace a ÚSC v r. 2025, související daňová rizika za r. 2025 v r. 2026
  • Daň z příjmů fyzických osob – týkající se zaměstnanců, benefity …
  • Daň z příjmů právnických osob – týkající se zaměstnavatele
  • FKSP a povinnost p.o. upravit vnitřní předpisy v r. 2025
  • Podpora stravování zaměstnanců
  • Spořící produkty na stáří a jejich daňová podpora – rizika v r. 2025
  • Ustanovení zákona o daních z příjmů týkající se přiznání k dani z příjmů právnických osob podávaného v r. 2026 za r. 2025 – nerealizované KR, daňové x nedaňové výdaje,
  • Aktuality MFČR, nová stanoviska MFČR k účetnictví a k daním veřejné správy, k rozpočtům příspěvkových organizací atd.
  • Upozornění na dříve přijaté změny účetních a daňových předpisů, které se však v praxi ÚSC a příspěvkových organizací často nedodržují
  • Aktuální interpretace Národní účetní rady
  • Očekávané úpravy předpisů v souvislosti s elektronizací postupů orgánů veřejné moci
  • Informace o dalších změnách předpisů podle aktuálního vývoje

Termíny a přihláška

  • 22.1.2026

    Brno

    Hotel Avanti

    9:00 - 14:00

    Ing. Hana Juráňová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 27.1.2026

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 13:30

    Ing. Hana Juráňová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

  • 4.2.2026

    Ostrava

    Harmony Club Hotel

    9:00 - 14:00

    Ing. Hana Juráňová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 10.2.2026

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    Ing. Hana Juráňová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Hotel Avanti

Hotel Avanti se nachází v blízkosti centra Brna, nedaleko parku Lužánky a Nákupního centra Královo Pole. Přednáškové sály jsou plně klimatizovány a vybaveny audiovizuální a prezentační technikou. Oběd pro účastníky školení se podává v hotelové restauraci, která je zaměřena na tradiční českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, účastníkům proto doporučujeme parkovat u přilehlého nákupního centra.

Cesta hromadnou dopravou:

Použijte tramvaj č. 1 nebo 6 a vystupte na zastávce Hrnčířská. Na křižovatce přímo před zastávkou odbočte doprava na ulici Rybníček a pokračujte 250 metrů kolem finančního úřadu a základní školy k ulici Střední. Na ní odbočte vlevo a po 200 metrech se dostane k hotelu. U hotelu se také nachází placené parkoviště, možnost parkování zdarma je buď přímo naproti hotelu nebo u blízkého nákupního střediska.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Harmony Club Hotel

Hotel Harmony se nachází v blízkosti centra Ostravy a jeho budova je jednou z dominant městské části Mariánské Hory. Přednáškové prostory jsou vybaveny moderní prezentační technikou a všechny salónky jsou klimatizované. Restaurace, ve které je podáván oběd pro účastníky semináře, vaří převážně klasickou českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, doporučujeme proto účastníkům parkovat v přilehlých ulicích nebo u nedalekého obchodního centra.

Cesta hromadnou dopravou:

Z vlaku vystupte na Nádraží Svinov a na zastávce Svinov, mosty nastupte na tramvaj číslo 4,8, nebo 9. Hotel Harmony leží přesně mezi zastávkami Mariánské náměstí a Dům energetiky - doporučujeme vystoupit spíše na zastávce Mariánské náměstí.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Hotel ILF

Hotel ILF se nachází v klidné části Prahy 4 nedaleko dálnice D1 a přímo na zastávce metra Budějovická, ze které netrvá cesta do centra města déle než 10 minut. Sály a salonky jsou moderně vybaveny a součástí hotelu je restaurace s nabídkou mezinárodní kuchyně, ve které je podáván oběd účastníkům školení.

Cesta hromadnou dopravou:

Přímo naproti hotelu se nachází zastávka metra Budějovická (trasa C).

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Online webinář

Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, je tedy potřeba přizpůsobit si časový program tak, aby Vás v průběhu nic nerušilo.

V průběhu výkladu mohou účastníci pokládat dotazy a usměrňovat tak tok přednášky, aby byly probrány okruhy a případy, se kterými se účastníci setkávají ve své každodenní praxi.

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Sdílet školení

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již v naší databázi evidujeme, zasílání nabídek školení na ni můžete upravit na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz