Školení a webináře

Daně a účetnictví

Účetnictví

Účetnictví a daně nestátních neziskových organizací

Účetnictví a daně nestátních neziskových organizací

Kurs věnující se účetní a daňové problematice nestátních neziskových organizací účtujících Vyhlášky 504. Vhodný pro všechny účetní, daňové poradce a další pracovníky, kteří si potřebují rozšířit, prohloubit nebo ověřit znalosti v účtování a danění těchto organizací.

Nejbližší termín
  • 22.9.2025, Brno

Přejít na termín

Lektor

  • RNDr. Petr Beránek

    RNDr. Petr Beránek

    RNDr. Petr Beránek je od roku 1994 daňovým poradcem. Jedna z hlavních specializací jsou nestátní neziskové organizace (je člen Metodické sekce neziskových organizací v KDP, člen Metodické rady pro neziskové organizace ve SÚ, konzultace na přípravě nového zákona o účetnictví v oblasti nestátních neziskových organizací). Již řadu let se věnuje přednáškové i publikační činnosti. Je ředitel společnosti ADAR – Agentura daňových rad s.r.o.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Kurs věnující se účetní a daňové problematice nestátních neziskových organizací účtujících Vyhlášky 504. Vhodný pro všechny účetní, daňové poradce a další pracovníky, kteří si potřebují rozšířit, prohloubit nebo ověřit znalosti v účtování a danění těchto organizací.

  • Stále Vám není jasné, co patří do hlavní činnosti neziskovky, co do vedlejší a kam dát příjmy z prodej auta nebo úroky?
  • Nerozumíte, proč musíte zdanit (přiznat v přiznání) některé příjmy z vaší činnosti, když je stejně použijete na vaše obecně prospěšné účely?
  • A tápete v tom, kdy tyto z nich daň skutečně zaplatíte a kdy je můžete zkompenzovat se ztrátou s hlavní činnosti?
  • Víte, že (bohužel) ne všechny dary veřejně prospěšným poplatníkům jsou od daně osvobozené a lze je uplatnit jako odčitatelnou položku u dárce?
  • Zvládáte bez problémů účetnictví podnikatelů a nyní potřebujete zaúčtovat spolek a nejste si jisti v čem všem je rozdíl?
  • Chystáte dobročinnou aukci nebo podobný podnik na získání finančních prostředků a potřebujete znát daňové důsledky?
  • Tušíte, kdy neziskovka může vybírat dary, aniž by ohlásila veřejnou sbírku?

Řešení všech uvedených problémů včetně těch vašich, které si donesete, se budeme věnovat na našem semináři.

Program semináře:

  • účtování NNO s důrazem na odlišnosti od podnikatelů
  • dělení výnosů a nákladů na poslání a hospodářskou činnost
  • příjmy z nakládání s majetkem
  • zdaňované a nezdaňované příjmy  a výdaje
  • nutné členění účetní evidence pro stanovení základu daně z příjmu
  • prodej dlouhodobého majetku z účetního a daňového hlediska
  • tvorba opravných položek, rezerva účtování fondů
  • účtování v cizích měnách a kursové rozdíly
  • dary a veřejné sbírky
  • členské příspěvky
  • provozní a investiční dotace
  • odčitatelná položka pro neziskové subjekty a její využití
  • očekávané změny v souvislosti s novým zákonem o účetnictví

Termíny a přihláška

  • 22.9.2025

    Brno

    Hotel Avanti

    9:00 - 14:00

    RNDr. Petr Beránek

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Začátek prezenčních seminářů je zpravidla v 9:00, ale přijít můžete bez obav 30 minut před začátkem, kdy už míváme vše připraveno. Pro orientaci v místech konání vám pomohu cedulky nebo monitory, kde bude uveden název školení a jméno naší společnosti. Obědová pauza bývá od 11:00 do 11:30, ale čas přestávek a oběda se ale může lišit v závislosti na místě konání a požadavcích lektora. Školení obvykle končí kolem 14:00, ale záleží na délce přestávky, na množství dotazů během přednášky a na dalších okolnostech.

  • Ano, pokud ze zdravotních nebo osobních důvodů požadujete vegetariánský, bezlepkový nebo jiný specifický oběd, uveďte, prosím, tuto skutečnost do poznámky k objednávce. Uděláme následně maximum, abychom Vám vyšli vstříc a požadovaný oběd zajistili.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Hotel Avanti

Hotel Avanti se nachází v blízkosti centra Brna, nedaleko parku Lužánky a Nákupního centra Královo Pole. Přednáškové sály jsou plně klimatizovány a vybaveny audiovizuální a prezentační technikou. Oběd pro účastníky školení se podává v hotelové restauraci, která je zaměřena na tradiční českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, účastníkům proto doporučujeme parkovat u přilehlého nákupního centra.

Cesta hromadnou dopravou:

Použijte tramvaj č. 1 nebo 6 a vystupte na zastávce Hrnčířská. Na křižovatce přímo před zastávkou odbočte doprava na ulici Rybníček a pokračujte 250 metrů kolem finančního úřadu a základní školy k ulici Střední. Na ní odbočte vlevo a po 200 metrech se dostane k hotelu. U hotelu se také nachází placené parkoviště, možnost parkování zdarma je buď přímo naproti hotelu nebo u blízkého nákupního střediska.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz