Školení a webináře

Daně a účetnictví

Účetnictví

Ukončení činnosti fyzické osoby a likvidace právnických osob

Ukončení činnosti fyzické osoby a likvidace právnických osob

Likvidujete společnost? Chcete dát společnost do insolvence? Chcete vědět, jaké daňové a účetní povinnosti se týkají ukončení činnosti a transakcí s nimi a jak daně legálně optimalizovat v daňových podmínkách ČR? Zemřela fyzická osoby či majitel právnické osoby a nevíte si rady s přiznáními s účtováním či odpisy? Likvidujete Společnosti a máte celou řadu daňových a účetních otázek? Řešíte daňový problém úmrtí FO v rámci rodiny? Tyto a jím podobné odpovědi můžete získat na našem kursu. Bude uváděna celá řada příkladů z praxe lektora.

Nejbližší termín
  • 19.9.2025, Praha

Přejít na termín

Lektor

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Likvidujete společnost? Chcete dát společnost do insolvence? Chcete vědět, jaké daňové a účetní povinnosti se týkají ukončení činnosti a transakcí s nimi a jak daně legálně optimalizovat v daňových podmínkách ČR? Zemřela fyzická osoby či majitel právnické osoby a nevíte si rady s přiznáními s účtováním či odpisy? Likvidujete Společnosti a máte celou řadu daňových a účetních otázek? Řešíte daňový problém úmrtí FO v rámci rodiny? Tyto a jím podobné odpovědi můžete získat na našem kursu. Bude uváděna celá řada příkladů z praxe lektora.

Seminář je určen pro účetní, auditory, daňové poradce a majitele společností, kteří řeší likvidaci společností
ať v souvislosti s likvidačním či insolvenčním řízením, či souvislosti s úmrtím FO či majitele PO.

Program semináře:

  • Legislativní rámec, DPPO, DPFO, DAŇOVÝ ŘÁD, NOZ, ZOK
  • Podstata likvidace obchodní společnosti.
  • Důvody likvidace a způsoby rozhodnutí o likvidaci společnosti, tj. rozhodnutím orgánu společnosti nebo rozhodnutím soudu.
  • Povinnosti statutárního orgánu při vstupu do likvidace.
  • Práva a povinnosti likvidátora při vstupu společnosti do likvidace.
  • Odměna likvidátora a její zdanění
  • Proces likvidace od vstupu do likvidace po ukončení likvidace návrhem na rozdělení likvidačního zůstatku (likvidace při dostatku majetku) nebo zprávou o použití zbytku majetku, který však nestačí na krytí závazků (likvidace s nedostatkem majetku).
  • Zánik společnosti výmazem z obchodního rejstříku.
  • Regulace celého procesu likvidace
  • Daňové souvislosti, tj. zejména daňová přiznání k dani z příjmů právnických osob.
  • Účetní řešení, tj. účetní závěrky při vstupu do likvidace, v průběhu likvidace a při ukončení likvidace.
  • Oceňování aktiv a závazků při likvidaci, zúčtování likvidačního zůstatku
  • Zachování nebo zrušení některých položek aktiv a závazků v souvislosti se vstupem společnosti do likvidace, v průběhu likvidace a při ukončení likvidace.
  • Odpovědnost likvidátora a odpovědnost statutárního orgánu likvidované společnosti.
  • Úmrtí poplatníka v souvislosti s účetními a daňovými dopady - FO a jednočlenná PO
  • Daňový řád a úmrtí poplatníka-§ 239
  • Oznámení a doložení na příslušných úřadech - OSSZ, ZP, FÚ, ŽÚ
  • Podání daňového přiznání
  • Postup právního nástupce (dědice), který pokračuje v podnikání
  • Postup právního nástupce (dědice) v otázkách DPH
  • Ostatní povinnosti po smrti podnikatele - OSSZ ZP
  • Odmítnutí dědictví a ukončení činnosti poplatníka
  • Úmrtí FO v jednočlenném s.r.o.
  • Dotazy, diskuse

Termíny a přihláška

  • 19.9.2025

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    Ing. Lenka Kruntorádová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Začátek prezenčních seminářů je zpravidla v 9:00, ale přijít můžete bez obav 30 minut před začátkem, kdy už míváme vše připraveno. Pro orientaci v místech konání vám pomohu cedulky nebo monitory, kde bude uveden název školení a jméno naší společnosti. Obědová pauza bývá od 11:00 do 11:30, ale čas přestávek a oběda se ale může lišit v závislosti na místě konání a požadavcích lektora. Školení obvykle končí kolem 14:00, ale záleží na délce přestávky, na množství dotazů během přednášky a na dalších okolnostech.

  • Ano, pokud ze zdravotních nebo osobních důvodů požadujete vegetariánský, bezlepkový nebo jiný specifický oběd, uveďte, prosím, tuto skutečnost do poznámky k objednávce. Uděláme následně maximum, abychom Vám vyšli vstříc a požadovaný oběd zajistili.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Hotel ILF

Hotel ILF

Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 - Michle
Hotel ILF se nachází v klidné části Prahy 4 nedaleko dálnice D1 a přímo na zastávce metra Budějovická, ze které netrvá cesta do centra města déle než 10 minut. Sály a salonky jsou moderně vybaveny a součástí hotelu je restaurace s nabídkou mezinárodní kuchyně, ve které je podáván oběd účastníkům školení.
Cesta hromadnou dopravou:
Přímo naproti hotelu se nachází zastávka metra Budějovická (trasa C).

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz