Školení a webináře

Stavby a nemovitosti

Stavební zákon

Stavební zákon aktuálně, změny v roce 2025 u povolování staveb

Stavební zákon aktuálně, změny v roce 2025 u povolování staveb

Seminář je určen pro úředníky stavebních úřadů všech stupňů, ale i stavebníky, odbornou veřejnost, stejně tak každého, kdo si potřebuje ujasnit nakolik se změnila situace při povolování staveb v roce 2025.

Nejbližší termíny
  • 9.9.2025, Praha

  • 25.9.2025, Brno

  • 30.9.2025, Brno

  • 14.10.2025, Olomouc

  • 21.10.2025, Ostrava

  • 4.11.2025, Brno

  • 6.11.2025, Praha

  • 11.11.2025, Hradec Králové

  • 4.12.2025, Ostrava

  • 11.12.2025, Olomouc

...a další termíny Přejít na termíny

Lektoři

  • JUDr. Eva Kuzmová

    JUDr. Eva Kuzmová

    JUDr. Eva Kuzmová je právník specializující se na problematiku stavebního zákona, GDPR a ochrany osobních údajů, zákona o svobodném přístupu k informacím, správního řádu, přestupkového zákona aj. V letech 2004-2018 působila jako právník Krajského úřadu Jihomoravského kraje, odboru územního plánování a stavebního řádu. Přednáškové činnosti se věnuje od roku 2013.

  • Mgr. Jana Machačková

    Mgr. Jana Machačková

    Mgr. Jana Machačková působí na Ministerstvu pro místní rozvoj na odboru stavebního řádu. Je spoluautorkou stavebního zákona a jeho prováděcích vyhlášek. Má za sebou bohatou publikační činnost v odborných časopisech a publikacích a je zkušební komisařkou pro ověřování zvláštní odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování.

  • JUDr. Vladimíra Sedláčková

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    JUDr. Vladimíra Sedláčková v minulosti působila jako ředitelka odboru stavebního řádu na Ministerstvu pro místní rozvoj, kde se podílela na přípravě zákona o vyvlastnění, stavebního zákona, jeho novel a prováděcích vyhlášek. Lektorské činnosti se věnuje od roku 2002. Dlouholetá lektorka a zkušební komisařka ZOZ při územním rozhodování a rozhodování na úseku stavebního řádu a vyvlastnění. Členka České společnosti pro stavební právo.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Toto školení nabízíme v jiném termínu i jako webinář (online školení) - podrobnosti najdete zde

Seminář je určen pro úředníky stavebních úřadů všech stupňů, ale i stavebníky, odbornou veřejnost, stejně tak každého, kdo si potřebuje ujasnit nakolik se změnila situace při povolování staveb v roce 2025.

Stavební zákon č. 283/2021Sb. má již 9 schválených změn a další se projednávají. Změny se dotýkají všech oblastí – působnosti stavebních úřadů a kvalifikačních požadavků na jejich úředníky, titulů pro vyvlastnění, změn u rozdělení staveb na drobné/jednoduché/ostatní, jejich povolování a kolaudování, projektování staveb i provádění a odstraňování staveb. Změnami prochází také zvláštní zákony obsahující speciální úpravu povolování staveb. Rozsáhlé změny nastanou v létě 2025, kdy nabývá účinnosti rozsáhlá změna stavebního zákona schválená jako pozměňovací návrh v rámci  LEX OZE III.

Seminář se zaměřuje na proces povolování stavebních i nestavebních záměrů a účastníci budou upozorněni na související aktuální změny právní úpravy.

Program semináře:

  • kategorizace staveb drobné/jednoduché/vyhrazené/ostatní  
    • režimy povolování a užívání podle druhu stavby
  • soustava stavebních úřadů, změny v činnosti dotčených orgánů
  • úpravu úkonů před zahájením řízení
    • předběžná informace, vyjádření, závazné stanovisko
  • jednotlivé kroky při povolování stavebního záměru
  • účastníci řízení, náležitosti žádosti, posuzování námitek a připomínek, posuzování záměru, povolování výjimek z požadavků na výstavbu, lhůty při povolování, zrychlené řízení, rámcové povolení, odlišnosti žádosti a posuzování záměru domu pro dostupné nájemní bydlení
  • posuzování souladu záměru s územně plánovací dokumentací
  • odlišnosti při povolování nestavebního záměru
    • změna využití území, dělení a scelení pozemků, stanovení ochranného pásma
  • změna záměru před dokončením
    • náležitosti žádosti, povolení jako první úkon v řízení, nepodstatné odchylky
  • kontrolní prohlídka
    • rozsah prohlídky, osoby povinné účastnit se, součinnost s dotčenými orgány, pořádková pokuta
  • speciální úprava povolování ve zvláštních zákonech
    • navazující řízení podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) a nástroje urychlení povolování určitých staveb podle zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby strategicky významné infrastruktury (dříve liniový zákon)

Termíny a přihláška

  • 9.9.2025

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 25.9.2025

    Brno

    Hotel Avanti

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 30.9.2025

    Brno

    Hotel Avanti

    9:00 - 14:00

    JUDr. Eva Kuzmová

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 14.10.2025

    Olomouc

    Regionální centrum Olomouc

    9:00 - 14:00

    Mgr. Jana Machačková, JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.700,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 21.10.2025

    Ostrava

    Harmony Club Hotel

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 4.11.2025

    Brno

    Hotel Avanti

    9:00 - 14:00

    Mgr. Jana Machačková, JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.700,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 6.11.2025

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    Mgr. Jana Machačková, JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.900,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 11.11.2025

    Hradec Králové

    Adalbertinum (Adal)

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 4.12.2025

    Ostrava

    Harmony Club Hotel

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 11.12.2025

    Olomouc

    Regionální centrum Olomouc

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Začátek prezenčních seminářů je zpravidla v 9:00, ale přijít můžete bez obav 30 minut před začátkem, kdy už míváme vše připraveno. Pro orientaci v místech konání vám pomohu cedulky nebo monitory, kde bude uveden název školení a jméno naší společnosti. Obědová pauza bývá od 11:00 do 11:30, ale čas přestávek a oběda se ale může lišit v závislosti na místě konání a požadavcích lektora. Školení obvykle končí kolem 14:00, ale záleží na délce přestávky, na množství dotazů během přednášky a na dalších okolnostech.

  • Ano, pokud ze zdravotních nebo osobních důvodů požadujete vegetariánský, bezlepkový nebo jiný specifický oběd, uveďte, prosím, tuto skutečnost do poznámky k objednávce. Uděláme následně maximum, abychom Vám vyšli vstříc a požadovaný oběd zajistili.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Hotel ILF

Hotel ILF

Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 - Michle
Hotel ILF se nachází v klidné části Prahy 4 nedaleko dálnice D1 a přímo na zastávce metra Budějovická, ze které netrvá cesta do centra města déle než 10 minut. Sály a salonky jsou moderně vybaveny a součástí hotelu je restaurace s nabídkou mezinárodní kuchyně, ve které je podáván oběd účastníkům školení.
Cesta hromadnou dopravou:
Přímo naproti hotelu se nachází zastávka metra Budějovická (trasa C).

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Hotel Avanti

Hotel Avanti

Střední 61, 602 00 Brno
Hotel Avanti se nachází v blízkosti centra Brna, nedaleko parku Lužánky a Nákupního centra Královo Pole. Přednáškové sály jsou plně klimatizovány a vybaveny audiovizuální a prezentační technikou. Oběd pro účastníky školení se podává v hotelové restauraci, která je zaměřena na tradiční českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, účastníkům proto doporučujeme parkovat u přilehlého nákupního centra.
Cesta hromadnou dopravou:
Použijte tramvaj č. 1 nebo 6 a vystupte na zastávce Hrnčířská. Na křižovatce přímo před zastávkou odbočte doprava na ulici Rybníček a pokračujte 250 metrů kolem finančního úřadu a základní školy k ulici Střední. Na ní odbočte vlevo a po 200 metrech se dostane k hotelu. U hotelu se také nachází placené parkoviště, možnost parkování zdarma je buď přímo naproti hotelu nebo u blízkého nákupního střediska.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Regionální centrum Olomouc

Regionální centrum Olomouc

Jeremenkova 40b, 779 00 Olomouc
Budova Regionálního centra Olomouc je jednou z dominant města a díky své poloze je snadno dostupná městskou hromadnou dopravou. Sály a salónky, ve kterých pořádáme naše školení, jsou moderně vybaveny a klimatizovány.
Cesta hromadnou dopravou:
Budova Regionálního centra Olomouc jde vidět přímo od hlavního vlakového nádraží, od něj je vzdálena asi 100 metrů.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Harmony Club Hotel

Harmony Club Hotel

28. října 170, 709 00 Ostrava - Mariánské Hory
Hotel Harmony se nachází v blízkosti centra Ostravy a jeho budova je jednou z dominant městské části Mariánské Hory. Přednáškové prostory jsou vybaveny moderní prezentační technikou a všechny salónky jsou klimatizované. Restaurace, ve které je podáván oběd pro účastníky semináře, vaří převážně klasickou českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, doporučujeme proto účastníkům parkovat v přilehlých ulicích nebo u nedalekého obchodního centra.
Cesta hromadnou dopravou:
Z vlaku vystupte na Nádraží Svinov a na zastávce Svinov, mosty nastupte na tramvaj číslo 4,8, nebo 9. Hotel Harmony leží přesně mezi zastávkami Mariánské náměstí a Dům energetiky - doporučujeme vystoupit spíše na zastávce Mariánské náměstí.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Adalbertinum (Adal)

Adalbertinum (Adal)

Československé armády 300/22, 500 03 Hradec Králové
Budovu známou jako Adalbertinum najdete u Žižkovských sadů nedaleko místa lidově zvaného U grandu. Jedná se o klasicistní budovu, která byla dokončena v roce 1897 a Do roku 1948 sloužila jako katolický diecézní dům. Přes postupné modernizace si objekt zachoval původní ráz a nabízí stylové prostředí a sály a salonky jsou dobře vybaveny. V Gayerových kasárnách, které jsou vzdáleny 5 minut pěšky, je otevřený nový parkovací dům s výhodnou cenou parkování, doporučujeme proto účastníkům parkovat u něj.
Cesta hromadnou dopravou:
Přímo u budovy Adalbertinum je autobusová zastávka s názvem U muzea, na které zastavuje autobus číslo 11.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz