V únoru 2025 byl uveden do provozu Portál katastru a zeměměřictví, který umožňuje podat návrh na vklad nebo učinit jiné podání vůči katastrálnímu úřadu digitálně, a získat tak slevu na správním poplatku ve výši 20%. K získání této slevy je však potřebné umět v digitální podobě nejenom podat návrh vklad, ale také vytvořit vkladovou listinu. Seminář je určen pro všechny, kdo chtějí využívat elektronické služby katastru a zaměří se na zejména na to, jak úspěšně podat návrh na vklad nebo jiné podání vůči katastru digitálně, jak vytvořit vkladovou listinu v digitální podobě a jak dosáhnout slevy na správním poplatku za digitální podání. To včetně příslušné právní úpravy a praktických doporučení, jak se vyhnout zbytečným chybám a komplikacím.
Program semináře:
- Úvod, základní údaje o digitalizaci katastru
- Digitální podání vůči katastrálnímu úřadu
- právní úprava
- digitální podání prostřednictvím datové schránky, podmínky využití fikce podpisu
- digitální podání prostřednictvím e-mailu s elektronickým podpisem, druhy elektronických podpisů, formáty datových zpráv a další náležitosti
- digitální podání prostřednictvím portálu
- Digitální vkladové listiny
- právní úprava
- ověření a prokázání pravosti elektronického podpisu
- možnosti vytvoření listin v elektronické podobě
- Sleva na správním poplatku při využití elektronického formuláře
- Datové schránky, služba sledování změn a jejich význam ve vkladovém řízení
- Katastr jako zdroj digitálních dat – připravované změny v oblasti poskytování údajů z katastru nemovitostí
- Různé, diskuse.