Cestovní náhrady - aktuálně

Seminář je určen pro zaměstnavatele v podnikatelské i v nepodnikatelské sféře, pro zaměstnance, pro personalisty, pro  ekonomy a účetní, ale i pro manažery a vedoucí pracovníky. Náplň semináře budou z velké části tvořit příklady a problémy z praxe včetně souvisejících řešení.

Nejbližší termíny
  • 20.10.2025, Praha

  • 3.11.2025, Olomouc

  • 19.11.2025, Zlín

  • 24.11.2025, Brno

...a další termíny Přejít na termíny

Lektor

  • Jaroslava Pfeilerová

    Jaroslava Pfeilerová

    Jaroslava Pfeilerová pracuje od roku 1991 na kontrolním oddělení Finančního úřadu ve Vsetíně. Zaměřuje se na kontroly právnických osob a její specializací je zdaňování ve vztahu k zahraničí a problematika cestovních náhrad. Lektorské činnosti se věnuje 15 let a je autorkou celé řady příspěvků do odborných časopisů a publikací.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Toto školení nabízíme v jiném termínu i jako webinář (online školení) - podrobnosti najdete zde

Seminář je určen pro zaměstnavatele v podnikatelské i v nepodnikatelské sféře, pro zaměstnance, pro personalisty, pro  ekonomy a účetní, ale i pro manažery a vedoucí pracovníky. Náplň semináře budou z velké části tvořit příklady a problémy z praxe včetně souvisejících řešení.

Program semináře:

  • Související právní úprava
  • Postup při vysílání zaměstnance na pracovní cesty
    • příkaz k pracovní cestě, pokyny zaměstnavatele, příklady
    • souhlas zaměstnance s vysláním na pracovní cesty
    • případy, kdy může zaměstnanec odmítnout nastoupit na pracovní cestu
    • důsledky nenastoupení zaměstnance na pracovní cestu
  • Výklad k problematice místa výkonu práce a pravidelného pracoviště ve vazbě na ujednání v pracovních smlouvách (nejčastější chyby, související příklady)
  • Cestovní náhrady při tuzemských pracovních cestách
    • nároky na stravné
    • snížení stravného
    • více krátkých pracovní cest uskutečněných v jednom dni
    • nadlimitní plnění (daňové dopady)
    • výdaje na ubytování a nutné vedlejší výdaje
    • jízdní výdaje, různé způsoby přepravy
    • souběh stravného a stravenky v jednom dni (daňové posouzení)
    • související příklady a nejčastější chyby z praxe
  • Cestovní náhrady při zahraničních pracovních cestách
    • sazby zahraničního stravného, snižování stravného
    • kapesné
    • tuzemská a zahraniční část zahraniční pracovní cesty (souběh nároků na tuzemské a zahraniční stravné – příklady)
    • náhrady při návštěvě člena rodiny
  • Možné daňové dopady při dlouhodobém vyslání zaměstnance  k výkonu práce do zahraničí (pracovní cesta, případně sjednání místa výkonu práce v zahraničí)
    • cestovní náhrady
    • související daňové dopady a povinnosti zaměstnavatele
  • Náhrady zaměstnance při použití jiného než služebního vozidla v zahraničí
    • způsob výpočtu náhrady
    • nejčastější chyby
  • Výpočet a účtování stravného poskytnutého zaměstnanci v jiné dohodnuté měně než stanoví vyhláška MF (kurzy využívané při přepočtu měn, příklady účtování)
  • Vyčíslení a zaúčtování nároků zaměstnance včetně vzniklých kurzových rozdílů
  • Daňové dopady ve vazbě na poskytování cestovních náhrad na straně zaměstnance i na straně zaměstnavatele
  • Teambuilding
  • Onemocnění na pracovní cestě
  • Rizika související s pracovní cestou a jejich řešení
    • nemoc zaměstnance v průběhu pracovní cesty
    • příklady
    • daňové posouzení
  • Přerušení pracovní cesty z důvodů na straně zaměstnance
    • stanovení nároku zaměstnance na cestovní náhrady
    • příklady
  • Vyúčtování pracovních cest
    • lhůty
    • příklady vyúčtování v různých cizích měnách
    • účtování u zaměstnavatele
    • kurzové rozdíly
    • zaokrouhlování
  • Rozdíly při poskytování cestovních náhrad zaměstnancům v podnikatelské a v nepodnikatelské sféře
  • Cestovní náhrady členům orgánům právnických osob
  • Judikatura NS v souvislosti s poskytováním cestovních náhrad
  • Náhrady, které si při cestách v souvislosti s výkonem podnikatelské činnosti mohou daňově uplatnit OSVČ – zdůraznění odlišností ve srovnání se zaměstnanci
  • Odpovědi na dotazy

Termíny a přihláška

  • 20.10.2025

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    Jaroslava Pfeilerová

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 3.11.2025

    Olomouc

    Regionální centrum Olomouc

    9:00 - 14:00

    Jaroslava Pfeilerová

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 19.11.2025

    Zlín

    Hotel Moskva

    9:00 - 14:00

    Jaroslava Pfeilerová

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 24.11.2025

    Brno

    Hotel Avanti

    9:00 - 14:00

    Jaroslava Pfeilerová

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Začátek prezenčních seminářů je zpravidla v 9:00, ale přijít můžete bez obav 30 minut před začátkem, kdy už míváme vše připraveno. Pro orientaci v místech konání vám pomohu cedulky nebo monitory, kde bude uveden název školení a jméno naší společnosti. Obědová pauza bývá od 11:00 do 11:30, ale čas přestávek a oběda se ale může lišit v závislosti na místě konání a požadavcích lektora. Školení obvykle končí kolem 14:00, ale záleží na délce přestávky, na množství dotazů během přednášky a na dalších okolnostech.

  • Ano, pokud ze zdravotních nebo osobních důvodů požadujete vegetariánský, bezlepkový nebo jiný specifický oběd, uveďte, prosím, tuto skutečnost do poznámky k objednávce. Uděláme následně maximum, abychom Vám vyšli vstříc a požadovaný oběd zajistili.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Hotel ILF

Hotel ILF

Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 - Michle
Hotel ILF se nachází v klidné části Prahy 4 nedaleko dálnice D1 a přímo na zastávce metra Budějovická, ze které netrvá cesta do centra města déle než 10 minut. Sály a salonky jsou moderně vybaveny a součástí hotelu je restaurace s nabídkou mezinárodní kuchyně, ve které je podáván oběd účastníkům školení.
Cesta hromadnou dopravou:
Přímo naproti hotelu se nachází zastávka metra Budějovická (trasa C).

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Regionální centrum Olomouc

Regionální centrum Olomouc

Jeremenkova 40b, 779 00 Olomouc
Budova Regionálního centra Olomouc je jednou z dominant města a díky své poloze je snadno dostupná městskou hromadnou dopravou. Sály a salónky, ve kterých pořádáme naše školení, jsou moderně vybaveny a klimatizovány.
Cesta hromadnou dopravou:
Budova Regionálního centra Olomouc jde vidět přímo od hlavního vlakového nádraží, od něj je vzdálena asi 100 metrů.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Hotel Moskva

Interhotel Zlín

náměstí Práce 2512, 762 70 Zlín
Interhotel Zlín (bývalý Hotel Moskva) stojí v čele náměstí Práce a je jedním z největších kongresových center v kraji. Jeho přednáškové sály a salonky jsou vybaveny moderní prezentační a audiovizuální technikou. Oběd pro účastníky školení je podáván v hotelové restauraci Bohémia, která se nachází ve 2. patře.
Cesta hromadnou dopravou:
Z autobusového nádraží vyjděte na ulici Gahurova, odbočte doprava a pokračujte asi 300 metrů kolem autobusových zastávek a parkoviště. Před obchodním domem zahněte doprava na ulici Štefánikovu, a po 200 metrech odbočte přímo za autobusovou zastávkou doleva na náměstí Práce.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Hotel Avanti

Hotel Avanti

Střední 61, 602 00 Brno
Hotel Avanti se nachází v blízkosti centra Brna, nedaleko parku Lužánky a Nákupního centra Královo Pole. Přednáškové sály jsou plně klimatizovány a vybaveny audiovizuální a prezentační technikou. Oběd pro účastníky školení se podává v hotelové restauraci, která je zaměřena na tradiční českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, účastníkům proto doporučujeme parkovat u přilehlého nákupního centra.
Cesta hromadnou dopravou:
Použijte tramvaj č. 1 nebo 6 a vystupte na zastávce Hrnčířská. Na křižovatce přímo před zastávkou odbočte doprava na ulici Rybníček a pokračujte 250 metrů kolem finančního úřadu a základní školy k ulici Střední. Na ní odbočte vlevo a po 200 metrech se dostane k hotelu. U hotelu se také nachází placené parkoviště, možnost parkování zdarma je buď přímo naproti hotelu nebo u blízkého nákupního střediska.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz