Školení Intrastatu v Brně

Přehled aktuálně připravovaných seminářů na oblast Intrastatu v Brně. Školení jsou zaměřena na vykazování pohybu zboží v rámci Evropské unie a na okruhy, které souvisí se statistikou vyváženého a dováženého zboží mezi členskými státy. Cestou ze školení můžete navštívit katedrálu Petrov, hrad Špilberk, anebo historické centrum města plné obchodů, kde se Vám budou znalosti nabyté na školení dobře vstřebávat.

Připravovaná školení

Informace o Intrastatu

  • Intrastat je statistický systém sloužící ke sběru údajů o pohybu zboží mezi členskými státy Evropské unie. Umožňuje sledovat vnitrounijní obchod, který nepodléhá celnímu dohledu, a proto se povinnost vykazování přenáší přímo na firmy – tzv. zpravodajské jednotky.

  • Zpravodajskou jednotkou se stává každá firma registrovaná k DPH v České republice, která překročí stanovený práh pro vykazování – aktuálně 15 milionů Kč za rok pro odeslání nebo přijetí zboží. Tato povinnost se vztahuje i na zahraniční subjekty, pokud mají české DIČ a realizují obchodní transakce s jinými členskými státy.

  • Do Intrastatu se vykazují veškeré pohyby zboží mezi členskými státy EU, které mají vazbu na účetní operace – zejména pořízení zboží z jiného členského státu nebo dodání zboží do jiného členského státu. Nezáleží na tom, zda jde o prodej, dar, výměnu nebo vratku.

  • Povinnost vzniká v okamžiku, kdy firma překročí práh 15 milionů Kč za kalendářní rok v rámci přijetí nebo odeslání zboží. Pokud firma vykazuje zjednodušeně, musí písemně oznámit ukončení vykazování. Při plném vykazování tato povinnost neplatí.

  • Ve výkazu se uvádí kombinovaná nomenklatura zboží (KN), země původu, fakturovaná hodnota v CZK, váha, měrná jednotka, dodací podmínky (Incoterms), druh dopravy a další technické údaje. Tyto informace musí být správně nastaveny v účetním systému.

  • Pro přepočet fakturované hodnoty do CZK se používá daňový kurz – buď kurz ČNB, nebo pevný kurz stanovený interní směrnicí firmy. Hodnota se uvádí zaokrouhlená směrem nahoru bez desetinných míst.

  • Mezi klíčové podklady patří faktury, dodací listy, přepravní doklady (např. CMR), skladové příjemky a výdejky, informace o váze, původu a nomenklatuře zboží. Všechny podklady je nutné uchovávat po dobu dvou let od vykázání.

  • Pokud zjistíte chybu, máte povinnost ji opravit do 30 dnů od jejího zjištění. Opravy se provádějí elektronicky v systému, který používáte. V případě většího množství oprav je vhodné kontaktovat příslušný celní úřad.

  • Země původu není vždy totožná se zemí odeslání. Musí být určena podle pravidel nepreferenčního původu. Například zboží vyrobené z komponentů z Číny v ČR nemusí mít český původ. Chybné určení původu může vést ke zkreslení statistiky.

  • Za nesprávné nebo neúplné vykazování může celní správa uložit sankce. Nejčastěji se jedná o pokuty za neodeslání výkazu, nesprávné údaje nebo nedodržení lhůt. Doporučuje se pravidelně kontrolovat systém a spolupracovat s účetním oddělením.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Filtrovat školení a webináře

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz