Školení a webináře

Veřejná správa

Evidence obyvatel

Svatby a partnerství v kontextu změn (po velké novele zákona o matrikách)

Svatby a partnerství v kontextu změn (po velké novele zákona o matrikách)

Cílem semináře je seznámit posluchače s podmínkami pro uzavření manželství a vstupu do partnerství, s průběhem sňatečného obřadu, postupem při provádění zápisu manželství/partnerství do matriční knihy, kdo a kde může oddávat, vyměření poplatků spojených s uzavíráním manželství/partnerství. Cílem semináře je rovněž seznámit posluchače s novou právní úpravou partnerství - osob stejného pohlaví, která nabyla účinnosti k 1.1.2025, a současně s možností změny stávajícího registrovaného partnerství na partnerství dle občanského zákoníku podle nové právní úpravy.

Nejbližší termín
  • 12.3.2026, Online

  • +
Přejít na termín

Lektor

  • Bc. Hana Kazimírská

    Bc. Hana Kazimírská

    Je absolventkou Slezské univerzity v Opavě (Filozoficko-přírodovědecká fakulta). Má 27 letou praxi na pozici matrikářky a 12 let je vedoucí oddělení matriky Magistrátu města Opavy. Přednáší školení na téma Předoddavkové řízení a Sňatečné obřady v působností měst a obcí, Manželství od A do Z, Partnerství, Manželství a partnerství v kontextu změn. Vede školení úředníků na úseku vidimace a legalizace – příprava a zkoušky. Publikovala v časopise Nevěsta, příloha regionálního tisku Opavský deník, časopis Hláska vydávaný Magistrátem města Opavy, vystupovala v ČT v pořadu Dobré ráno – svatební tématika a další drobné publikace k aktuální problematice v regionálním tisku.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Cílem semináře je seznámit posluchače s podmínkami pro uzavření manželství a vstupu do partnerství, s průběhem sňatečného obřadu, postupem při provádění zápisu manželství/partnerství do matriční knihy, kdo a kde může oddávat, vyměření poplatků spojených s uzavíráním manželství/partnerství. Cílem semináře je rovněž seznámit posluchače s novou právní úpravou partnerství - osob stejného pohlaví, která nabyla účinnosti k 1.1.2025, a současně s možností změny stávajícího registrovaného partnerství na partnerství dle občanského zákoníku podle nové právní úpravy.

Program semináře:

  • Řízení před obřadem (předoddavkové řízení)
    • podmínky uzavření manželství a překážky vstupu do manželství
    • podmínky vstupu do partnerství a překážky vstupu do partnerství po 1.1.2025
    • doklady nezbytné k uzavření manželství/partnerství; posuzování náležitostí dokladů, promíjení dokladů
    • uzavření manželství/partnerství s cizím prvkem
    • manželství/partnerství uzavíraná v matriční a nematriční obci – podmínky
    • rozhodování o žádosti o povolení uzavřít manželství/ partnerství na jiném vhodném místě nebo v jinou vhodnou dobu
    • dohoda o příjmení po uzavření manželství/partnerství včetně dopadů na již žijící nezletilé děti 
  • Svatební obřad
    • místo a doba konání obřadu
    • provedení obřadu – standardní obřad i na přání
    • postavení matrikáře a oddávajícího – vymezení povinností
    • svědci sňatečného obřadu
    • přítomnost tlumočníka
    • protokol o uzavření manželství/partnerství – náležitosti, podpisy
  • Kdo může oddávat
    • osoba oddávajícího – občanské obřady x církevní obřady
    • sňatek s poslancem nebo senátorem
    • obřady bez přítomnosti matrikáře
  • Příslušnost k zápisu manželství/partnerství
    • zápis manželství/partnerství do knihy manželství/partnerství
    • vydání oddací listu – jeho náležitosti, komu se vydává
    • plnění oznamovací povinnosti po zápisu manželství/partnerství
  • Poplatky spojené s uzavíráním manželství/vstupem do partnerství
    • vyměření správních poplatků
    • jiné, např. provozní poplatky

Termíny a přihláška

  • 12.3.2026

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 14:00

    Bc. Hana Kazimírská

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Online webinář

Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, je tedy potřeba přizpůsobit si časový program tak, aby Vás v průběhu nic nerušilo.

V průběhu výkladu mohou účastníci pokládat dotazy a usměrňovat tak tok přednášky, aby byly probrány okruhy a případy, se kterými se účastníci setkávají ve své každodenní praxi.

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Sdílet školení

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již v naší databázi evidujeme, zasílání nabídek školení na ni můžete upravit na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz