Školení a webináře

Daně a účetnictví

Hmotný a nehmotný majetek

Dlouhodobý majetek včetně fotovoltaických elektráren z účetního a daňového hlediska

Dlouhodobý majetek včetně fotovoltaických elektráren z účetního a daňového hlediska

Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek v účetnictví a daních podnikatelů a nestátních neziskových organizací.

Nejbližší termíny
  • 2.10.2025, Ostrava

  • 6.10.2025, Praha

...a další termín Přejít na termíny

Lektor

  • RNDr. Petr Beránek

    RNDr. Petr Beránek

    RNDr. Petr Beránek je od roku 1994 daňovým poradcem. Jedna z hlavních specializací jsou nestátní neziskové organizace (je člen Metodické sekce neziskových organizací v KDP, člen Metodické rady pro neziskové organizace ve SÚ, konzultace na přípravě nového zákona o účetnictví v oblasti nestátních neziskových organizací). Již řadu let se věnuje přednáškové i publikační činnosti. Je ředitel společnosti ADAR – Agentura daňových rad s.r.o.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek v účetnictví a daních podnikatelů a nestátních neziskových organizací.

Program semináře:

  • víte jako je rozdíl mezi účetním a daňovým pohledem na dlouhodobý majetek?
  • které výdaje vstupují do pořizovací ceny a které ne?
  • co je součástí nemovitosti a co se odepisuje jako samostatný majetek?
  • co je jednou položkou majetku a co lze rozdělit na více samostatných položek?
  • jak zařadit majetek do odpisových skupin a jak postupovat, když se to nepodaří?
  • kdy lze majetek začít odpisovat a kdy je možné odpisování přerušit?
  • jaké jsou výhody a nevýhody zrychlených daňových odpisů?
  • co je technickým zhodnocením a co opravou?
  • jak se změnilo odpisování fotovoltaických elektráren?
  • jak odpisovat technické zhodnocení dříve pořízeného software?
  • jaký je rozdíl odpisů majetku fyzických osob – OSVČ a osob s příjmy z pronájmu?
  • jaké jsou daňové důsledky přechodu na paušální výdaje nebo paušální daň?
  • a jak začít odpisovat dříve pořízený majetek při přechodu z paušálů na daňovou evidenci?
  • jak odpisovat majetek v podílovém spoluvlastnictví a ve společném  jmění manželů?
  • kdy je možné uplatnit odpočet DPH z pořízeného majetku a jak naložit s DPH, které nelze uplatnit?
  • kdy je nutné odvést DPH při prodeji majetku a kdy ne?

Odpovědi na všechny tyto problémy a jakékoli další, které řešíte s dlouhodobým majetkem se dozvíte na našem školení…

Termíny a přihláška

  • 2.10.2025

    Ostrava

    Harmony Club Hotel

    9:00 - 14:00

    RNDr. Petr Beránek

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 6.10.2025

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    RNDr. Petr Beránek

    2.600,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Začátek prezenčních seminářů je zpravidla v 9:00, ale přijít můžete bez obav 30 minut před začátkem, kdy už míváme vše připraveno. Pro orientaci v místech konání vám pomohu cedulky nebo monitory, kde bude uveden název školení a jméno naší společnosti. Obědová pauza bývá od 11:00 do 11:30, ale čas přestávek a oběda se ale může lišit v závislosti na místě konání a požadavcích lektora. Školení obvykle končí kolem 14:00, ale záleží na délce přestávky, na množství dotazů během přednášky a na dalších okolnostech.

  • Ano, pokud ze zdravotních nebo osobních důvodů požadujete vegetariánský, bezlepkový nebo jiný specifický oběd, uveďte, prosím, tuto skutečnost do poznámky k objednávce. Uděláme následně maximum, abychom Vám vyšli vstříc a požadovaný oběd zajistili.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Harmony Club Hotel

Harmony Club Hotel

28. října 170, 709 00 Ostrava - Mariánské Hory
Hotel Harmony se nachází v blízkosti centra Ostravy a jeho budova je jednou z dominant městské části Mariánské Hory. Přednáškové prostory jsou vybaveny moderní prezentační technikou a všechny salónky jsou klimatizované. Restaurace, ve které je podáván oběd pro účastníky semináře, vaří převážně klasickou českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, doporučujeme proto účastníkům parkovat v přilehlých ulicích nebo u nedalekého obchodního centra.
Cesta hromadnou dopravou:
Z vlaku vystupte na Nádraží Svinov a na zastávce Svinov, mosty nastupte na tramvaj číslo 4,8, nebo 9. Hotel Harmony leží přesně mezi zastávkami Mariánské náměstí a Dům energetiky - doporučujeme vystoupit spíše na zastávce Mariánské náměstí.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Hotel ILF

Hotel ILF

Budějovická 15/743, 140 00 Praha 4 - Michle
Hotel ILF se nachází v klidné části Prahy 4 nedaleko dálnice D1 a přímo na zastávce metra Budějovická, ze které netrvá cesta do centra města déle než 10 minut. Sály a salonky jsou moderně vybaveny a součástí hotelu je restaurace s nabídkou mezinárodní kuchyně, ve které je podáván oběd účastníkům školení.
Cesta hromadnou dopravou:
Přímo naproti hotelu se nachází zastávka metra Budějovická (trasa C).

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz