Webináře daní a účetnictví

Přehled aktuálně připravovaných online webinářů v oblasti daní, účetnictví a ekonomiky. Webináře jsou určeny především účetním, daňovým poradcům a všem, které zajímají poslední změny v daňové a účetní legislativě. Webináře probíhají v přímém přenosu ve webovém prohlížeči a účastníci se mohou připojit z pohodlí domova, nebo kanceláře.

Připravované webináře

Informace o daních a účetnictví

  • Účetní zisk je rozdíl mezi výnosy a náklady podle účetních pravidel. Základ daně je upravený účetní zisk o položky, které zákon o daních z příjmů považuje za daňově neuznatelné nebo nezdanitelné. Například náklady na reprezentaci, pokuty nebo neuhrazené úroky mohou být účetními náklady, ale ne daňově uznatelnými.

  • Účetnictví je systém evidence hospodářských operací, který slouží nejen podnikateli, ale i státu, investorům a dalším subjektům. Jeho cílem je poskytnout věrný a poctivý obraz o finanční situaci účetní jednotky. Zajišťuje podklady pro daňová přiznání, kontrolu hospodaření, rozhodování managementu a plnění zákonných povinností.

  • Daňově neuznatelné náklady (tzv. nedaňové) jsou výdaje, které nelze odečíst ze základu daně. Patří sem například náklady na reprezentaci, benefity nad zákonný limit, pokuty, penále, dary, účetní rezervy, účetní odpisy nad rámec daňových odpisů nebo náklady jiného účetního období.

  • Účetní odpisy vyjadřují opotřebení majetku podle jeho skutečného využití. Daňové odpisy se řídí zákonem o daních z příjmů a mají vliv na výpočet základu daně. Rozdíl mezi účetními a daňovými odpisy se promítá do úpravy základu daně – buď se zvyšuje, nebo snižuje.

  • Účetní jednotka musí vést účetnictví v českém jazyce, v peněžních jednotkách české měny, dodržovat směrnou účtovou osnovu, oceňovací metody, postupy tvorby rezerv a opravných položek. Musí také zajistit dokladovost, inventarizaci a úplnost účetních záznamů.

  • Účetní závěrka je soubor výkazů (rozvaha, výkaz zisku a ztráty, příloha, případně cash flow a změny vlastního kapitálu), který uzavírá účetní období. Sestavuje se k rozvahovému dni (např. 31. 12.) a musí být podepsána statutárním orgánem.

  • Daňový doklad musí obsahovat: identifikaci dodavatele a odběratele, DIČ, evidenční číslo, rozsah a předmět plnění, datum vystavení, DUZP, jednotkovou cenu, základ daně, sazbu daně a výši daně. Doklad musí být čitelný, věrohodný a neporušený. Uchovává se po dobu 10 let.

  • Výplata podílu na zisku (dividendy) se provádí až po schválení účetní závěrky. Statutární orgán musí provést test insolvence a ověřit, zda má firma dostatek prostředků. Výplata podílu je možná i formou zálohy, ale musí být doložena mezitímní účetní závěrkou. Pravidla stanovuje zákon o obchodních korporacích.

Časté dotazy k webinářům

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pro připojení k webináři nepotřebujete žádné speciální technické vybavení. Stačí Vám běžný počítač, tablet, nebo telefon se stabilním připojením k internetu a webovým prohlížečem. Přenos přednášky je podobný, jako byste se dívali na živé vysílání České televize nebo video na YouTube. Není třeba nic instalovat nebo nastavovat. Pokud používáte stolní počítač, budete potřebovat sluchátka, nebo reproduktory, abyste slyšeli výklad lektora. Před připojením k webináři doporučujeme zkontrolovat, že Vám funguje zvuk.

  • Jeden pracovní den před konáním webináře obdrží každý přihlášený účastník odkaz pro vstup na webinář, který je určen pouze pro tuto konkrétní osobu. V den konání webináře klikněte na tento odkaz, doporučujeme tak učinit alespoň 10 minut před konáním webináře.

  • Před konáním webináře Vám emailem zašleme stejné materiály, jaké byste obdrželi na klasickém prezenčním školení. Jejich konkrétní podoba záleží vždy na lektorovi. Ve stejné emailové zprávě najdete také odkaz pro vstup na webinář.

  • Pokud Vás v průběhu přednášky napadne něco, na co byste se chtěli lektora zeptat, můžete ihned v průběhu živého vysílání poslat písemný dotaz. Dotazy vítáme a domníváme se, že jsou kořením každé přednášky. Dotazy nám můžete zasílat i před konáním webináře na naši emailovou adresu, následně je zařadíme do webináře.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Filtrovat školení a webináře

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz