V návaznosti na usnesení vlády rušíme všechna prezenční školení, která se měla konat v době nouzového stavu. Již přihlášené účastníky postupně kontaktujeme.
INTEGRA CENTRUM s.r.o.
vzdělávací kurzy, školení, semináře

O účtenkovou loterii je malý zájem

29.8.2017

Účtenková loterie by měla být spuštěna už od 1.listopadu a celkově by měla vyjít na 12 milionů korun ročně. Původně měla být spuštěna již v polovině letošního roku. Start se ovšem odsunul až na dobu téměř čtrnáct dní po volbách. Ministerstvo financí tím chce zvýšit efektivitu zavedené elektronické evidence tržeb. Zákazníci by tak měli mít větší motivaci k přebírání účtenek.  Už teď je ovšem jasné, že se nesetká s velkým zájmem.

Losovat by se mělo každý patnáctý kalendářní den. Každoročně by se dle ministerstva financí mělo na výhrách rozdělit desítky miliónů korun. „Hodnota prvních pěti výher bude v rozmezí od sto tisíc do milionu korun, a to včetně získání automobilu. Ostatní výhry - pouze peněžitého charakteru - jsou rozděleny do nižších finančních částek v řádech desetitisíců a stovek korun," sdělilo ministerstvo. V účtenkové loterii se má každý měsíc vyplácet 21 025 výher. Naprostá většina z nich bude jen v hodnotě 100 korun. Nejvyšší možná výhra bude činit jeden milion korun.

Dodavatel pokladních systémů Bizerba provedlo průzkum, z něhož vyplývá, že do účtenkové loterie by se mělo zapojit jen 15 procent lidí. Největší zájem mají lidé o peněžní ceny. Zajímavostí je, že dle výzkumu lidé mají nejmenší zájem o nabízený automobil. Kvůli automobilu by účtenku do soutěže zaregistrovala pouhá tři procenta dotázaných.

Z průzkumu dále vyplynulo, že zhruba třetina lidí účast v soutěži úplně odmítá. „K rozhodnutí nezapojit se do účtenkové loterie mají Češi hned několik důvodů. Někteří myslí na majitele obchodů, do nichž chodí nakupovat a svoji účast odmítají právě kvůli tomu, aby na ně zbytečně neupozorňovali kontrolory. Nejčastěji však nechtějí být součástí něčeho, s čím nesouhlasí nebo nechtějí plnit kontrolní funkci Finanční správy,“ uvedla firma Bizerba.

I dle šéfa Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky Karla Havlíčka se jedná o neúčinný nástroj. Jako příklad poukazuje na Slovensko, kde se za rok vybralo díky účtenkové loterii jen asi o 7 miliónů korun ročně více. Obává se i front na prodejnách, kde by si lidé mohli, podobně jako na Slovensko brát tři košíky, aby dostali tři účtenky.