Z důvodu ochrany zdraví našich klientů rušíme veškerá školení do 17. dubna 2020. Přihlášené účastníky kontaktujeme a naplánované akce přesunujeme na později.
INTEGRA CENTRUM s.r.o.
vzdělávací kurzy, školení, semináře

Nové stanovisko finanční správy k EET ulevilo e-shopům

6.2.2017

V novém stanovisku ze 3. února vyšlo Generální finanční ředitelství vstříc internetovým obchodům. Ty budou mít nově povinnost evidovat tržbu teprve v okamžiku, kdy se o zaplacení dozví.

Úprava mění reálně obtížně splnitelné pravidlo, že platba má být do systému zavedena nejpozději, jakmile ji zákazník provede. V praxi by tak e-shopy musely tržbu evidovat a účtenku vystavovat už ve chvíli, kdy zákazník na jejich stránkách dokončí objednávku, a spoléhat se na to, že peníze opravdu odešle. Statistiky ovšem ukazují, že vysoké procento dokončených objednávek zůstává nezaplaceno, a v takovém případě by musela být účtenka vystornována. Hrozilo proto, že zejména menší a střední internetové obchody od platby kartou úplně odstoupí.

Nyní bude stačit, pokud obchodník platbu do systému zavede v momentu, kdy dostane informaci o úspěšném ověření platby, nejpozději však v okamžiku, kdy bude objednávku expedovat. Povinnost tržbu do systému zavést, která je podle některých nelogická, neboť platbu kartou již eviduje přinejmenším banka, však nadále zůstává.

Platba za zboží v internetovém obchodě spadá do druhé fáze elektronické evidence tržeb, která se má od 1. března 2017 týkat všech maloobchodníků a velkoobchodníků spadajících do CZ-NACE skupin 45.1, 45.3, 45.4, 46 a 47. V praxi se tedy dotkne až čtvrt milionu podnikatelů a firem od těch drobných až po největší.