Elektronická evidence tržeb je již ve zkušebním provozu. Některé informace ovšem nejsou stále jasné. Budou podléhat evidenci tržeb i platby prostřednictvím platebních bran? Jak se bude postupovat v případě platby prostřednictvím dobírky? V dnešním článku si o této problematice můžete přečíst.
Jak jsme vás již informovali v předchozích článcích, první fáze startuje už na začátku prosince. E-shopů by se měla dotknout druhá fáze, která má začít platit od března příštího roku. Zpočátku se sice hovořilo o tom, že evidenci budou podléhat pouze platby v hotovosti, nicméně evidenci budou podléhat i platby prostřednictvím platebních bran. „Platba platební kartou, která zakládá rozhodný příjem, je obecně evidovanou tržbou, ať už je placeno přes platební terminál či platební bránu online. Takto je nastaven zákon o evidenci tržeb,“ potvrzuje Michal Žurovec z ministerstva financí.
Již dnes řada e-shopů zvažuje, že kvůli EET přestane svým zákazníkům nabízet platby za zboží přes platební brány. Podle metodiky k EET, kterou vydalo ministerstvo financí, musí totiž evidovat své tržby i ti podnikatelé, kteří přijímají peníze prostřednictvím PayPal, PayU, PaySec, Google Checkout či Click2Pay. „Platební brána se chová obdobně jako platba on-line kartou a podléhá evidenci tržeb. V prostředí platební brány v podstatě probíhá pouze autorizace a zúčtování transakce,“ píše se v metodice.
Co se týče platby prostřednictvím dobírky, nebude podléhat evidenci, pokud přepravní společnost převede hotovost od zákazníka na účet. Avšak v případě, že přepravní firma bude prodejci zpětně předávat fyzickou hotovost, je potom nutné doklad vystavit přes EET.
Elektronická evidence tržeb se bude vztahovat i na platby stravenkami, stejně tak i na platby dárkovými poukazy či šeky. EET nepodléhají jen platby bankovním převodem (příkazy k úhradě, trvalé příkazy, inkasa).