Aktuality a články

Návod na elektronické daňové přiznání

Návod na elektronické daňové přiznání

11.3.2014

Nejpozději do 1. dubna musíte vyplnit a odevzdat daňové přiznání. V případě, že vaše daňové přiznání zpracovává daňový poradce, máte čas do 1. července. Abyste ušetřili čas s běháním po úřadě, můžete podat daňové přiznání elektronickou cestou. A to poměrně jednoduše na webové stránce www.daneelektroticky.cz. Daňové přiznání elektronicky můžete podat i v případě, že nemáte zřízený elektronický podpis ani datovou schránku. Jedinou podmínkou je vyplnit a odeslat přiznání pomocí online aplikace daňového portálu a do pěti dnů doručit na finanční úřad potvrzení o online odeslání. V tomto potvrzení člověk svým podpisem stvrzuje, že jeho daňové přiznání podané bez elektronického podpisu obsahuje správné informace.

V situacích, kdy komunikujete s finanční správou častěji, například kvůli DPH nebo silniční dani, se určitě vyplatí zřízený elektronický podpis. Pokud elektronický podpis máte, stačí pouze při online odeslání daňového přiznání ho připojit a celý proces podání je u konce. Elektronický podpis můžete za poplatek získat u České pošty, První certifikační autority a eldentity.  Elektronický podpis je vystaven na počkání, je ovšem povinností ho po roce obnovovat.

Jestliže máte datovou schránku, přiznání vyplníte pomocí online aplikace daňového portálu a nakonec si datový soubor pro odeslání datovou schránkou (bude mít koncovku .xml) uložíte do počítače. Online tedy přiznání nezasíláte. Aplikace vám poté nabídne adresu datové schránky příslušného finančního úřadu, kterou si poznamenáte. Pak otevřete aplikaci www.mojedatovaschranka.cz (přihlásíte se jménem své datové schránky a svým heslem) a zdarma vytvoříte zprávu pro příslušný finanční úřad. Připojíte soubor podání s koncovkou .xml, který jste si uložili do počítače, a zprávu odešlete. V rámci tvorby datové zprávy je třeba zatrhnout políčko u adresáta a dále políčko "do vlastních rukou" a "přidat identifikaci odesílatele".

Pokud datovou schránku nemáte, lze ji zřídit poměrně snadno. Můžete si na internetu stáhnout Elektronický formulář s žádostí o zřízení datové schránky. Po vyplnění žádosti je možné ji s připojeným elektronickým podpisem odeslat na e-podatelnu Ministerstva vnitra ČR nebo vytisknout a odeslat na ministerstvo vnitra klasickou poštou. Zřídit datovou schránku můžete i zadarmo na některém z pracovišť CzechPoint. Schránka je zřízena do tří dnů a do týdne do ní získá žadatel přístupový kód.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz