Aktuálně nepřipravujeme žádné webináře na oblast poskytování a čerpání sociálních fondů

Bohužel aktuálně Vám nejsme schopni nabídnout žádná připravovaná školení. Oceňujeme podněty klientů a pokud máte pocit, že v naší nabídce chybí důležitá témata, budeme rádi, když nám napíšete na info@integracentrum.cz

Informace o FKSP a sociálních fondech

  • FKSP, tedy Fond kulturních a sociálních potřeb, je účelový fond, který slouží k průběžnému zabezpečování sociálních, kulturních a dalších potřeb zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků. Jeho tvorba a využití se řídí vnitřním předpisem organizace.

  • Povinnost tvořit FKSP mají zejména příspěvkové organizace zřízené státem, kraji, obcemi nebo svazky obcí. Tato povinnost vyplývá ze zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Soukromé subjekty mohou fond tvořit dobrovolně.

  • Fond se tvoří základním přídělem ve výši 1 % z ročního objemu nákladů na platy, náhrady platů, mzdy a odměny za pracovní pohotovost. Tento příděl se stanovuje zálohově a vyúčtovává se v rámci účetní závěrky.

  • Primárně jsou příjemci zaměstnanci v pracovním poměru, bývalí zaměstnanci (důchodci), jejich rodinní příslušníci, případně další osoby, pokud to umožňuje vnitřní předpis a jde o okolnost hodnou zvláštního zřetele (např. pomoc při mimořádné události).

  • Zákon to výslovně nevyžaduje, ale zřízení samostatného účtu je doporučeno pro přehlednost a transparentnost hospodaření. U organizačních složek státu je vedení účtu povinné.

  • Kromě základního přídělu může fond získat prostředky ze splátek zápůjček, náhrad škod a pojistných plnění, příjmů z pronájmu rekreačních zařízení nebo peněžních darů. Tyto příjmy nejsou vázány na produkty spoření na stáří.

  • Z volné části FKSP lze hradit např. příspěvky na rekreaci, kulturní akce, sportovní aktivity, očkování, stravování, knihy, wellness pobyty, péči o děti či jiné osoby. Vše závisí na vnitřním nastavení pravidel a daňovém režimu daného benefitu.

  • Pravidla čerpání musí být upravena v kolektivní smlouvě, dohodě nebo samostatném vnitřním předpisu. Pokud existuje odborová organizace, musí se na pravidlech spolupodílet. Všichni zaměstnanci musí být s pravidly seznámeni, aby byla platná.

Časté dotazy k webinářům

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pro připojení k webináři nepotřebujete žádné speciální technické vybavení. Stačí Vám běžný počítač, tablet, nebo telefon se stabilním připojením k internetu a webovým prohlížečem. Přenos přednášky je podobný, jako byste se dívali na živé vysílání České televize nebo video na YouTube. Není třeba nic instalovat nebo nastavovat. Pokud používáte stolní počítač, budete potřebovat sluchátka, nebo reproduktory, abyste slyšeli výklad lektora. Před připojením k webináři doporučujeme zkontrolovat, že Vám funguje zvuk.

  • Jeden pracovní den před konáním webináře obdrží každý přihlášený účastník odkaz pro vstup na webinář, který je určen pouze pro tuto konkrétní osobu. V den konání webináře klikněte na tento odkaz, doporučujeme tak učinit alespoň 10 minut před konáním webináře.

  • Před konáním webináře Vám emailem zašleme stejné materiály, jaké byste obdrželi na klasickém prezenčním školení. Jejich konkrétní podoba záleží vždy na lektorovi. Ve stejné emailové zprávě najdete také odkaz pro vstup na webinář.

  • Pokud Vás v průběhu přednášky napadne něco, na co byste se chtěli lektora zeptat, můžete ihned v průběhu živého vysílání poslat písemný dotaz. Dotazy vítáme a domníváme se, že jsou kořením každé přednášky. Dotazy nám můžete zasílat i před konáním webináře na naši emailovou adresu, následně je zařadíme do webináře.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Filtrovat školení a webináře

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz