V návaznosti na situaci aktuálně realizujeme pouze online vzdělávání, prezenční školení se nekonají. Účastníky přihlášené na prezenční akce postupně kontaktujeme.
INTEGRA CENTRUM s.r.o.
vzdělávací kurzy, školení, semináře

Fakturace v přeshraničním obchodu a službách s důrazem na nové režimy v DPH v roce 2021 - prodej zboží na dálku, elektronické rozhraní

Termín Místo Lektor Cena Přihláška
19.4.2021
9:00 - 13:30
Webinář
Co je webinář?
Ing. Vladimír Zdražil 1.900,- Kč
(vč. DPH)
Objednat se

Cíl webináře: Webinář reaguje na potřebu ekonomických úseků/účtáren nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech - vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině (doklady v angličtině jsou součástí semináře) - si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví. Důraz bude kladen na nové režimy od roku 2021 - prodej zboží na dálku a elektronické rozhraní.

Pro koho je webinář určen: Fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby. Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář je celý veden v češtině.

Program webináře:

  • Shrnutí změn v novele 2020, účinné od 1.9.2020, ve vazbě na intrakomunitární zbožový obchod. Zásadní změny v přeshraničním obchodu se zbožím od roku 2021 v návaznosti na změnu úpravy EU v DPH (účinnost pravděpodobně od 1.7.2021) - prodej zboží na dálku, dovoz zboží na dálku, poskytnuté plnění přes elektronické rozhraní, rozšíření režimu jednoho správního místa, omezení případů povinnosti registrace v jiných členských státech - tj. zejména pro eshopy, zásilkové či katalogové obchodu s mezinárodním přesahem. Režim jednoho správního místa a jeho nová role v uplatnění DPH v příhraniční fakturaci.
  • Pořízení zboží z jiného členského státu - uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace (množstevní, kvalitativní), uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti
  • Dodání zboží do jiného členského státu - důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží vs prodej zboží na dálku nově, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní tj. nově od roku 2021
  • Dovoz zboží - definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti, rizika při dovozu
  • Vývoz zboží - definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, důkazní prostředky
  • Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země - uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla - viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení - specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, zálohy na služby a jejich promítnutí do přiznání a souhrnného hlášení
  • Přijetí služeb z jiného členského státu - uplatnění DPH u přijatých služeb - z EU i třetích zemí, režim samovyměření - případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb