Do 12. slosování účtenkové loterie k elektronické evidenci tržeb se zapojilo nejméně lidí za dobu fungování Účtenkovky od loňského října. Celkem se zapojilo téměř 347 tisíc aktivních hráčů. Ke zvýšení zájmu nepomáhá ani velká propagace na sociálních sítí premiéra či ministryně financí. Ministerstvo ovšem Účtenkovku považuje stále za úspěšný projekt.
Slosování se koná každý 15. kalendářní den v měsíci. První výhra je milion korun, druhá cena je automobil za zhruba 400 000 korun, třetí 300 000 korun, čtvrtá 200 000 korun a pátá 100 000 korun. Dále mohou lidé získat dvacet výher po 20 000 korun, 1 000 výher po jednom tisíci korun a 20 000 výher po stokoruně.
Největší počet hráčů se zaregistrovalo do slosování v listopadu loňského roku. Nejvíce zaregistrovaných účtenek ministerstvo financí zaznamenalo za měsíc březen.
V účtenkové loterii bude možné vyhrát nový typ automobilu Citroën C3 Aircross, který má zvýšit atraktivitu soutěže. Dle ministryně financí Aleny Schillerové počet soutěžících poroste s náběhem dalších vln EET, které mají být spuštěny půl roku po nabytí účinnosti zákona. Nové hráče by mohlo přilákat i například rozšíření QR kódů, které usnadní registraci účtenek do soutěže.
„Klesající zájem o Účtenkovku má na pozadí několik důvodů. Jedním z nich je vrozená lidská závist. Paní ministryně Schillerová se již dříve vyjádřila, že někteří z výherců ji požádali o anonymitu. Jsou známy případy, kdy výherce z malé obce upadl následně v nemilost svého okolí. Druhým důvodem je, že vyšší výdej účtenek z nich dělá všednější záležitost, kdy se snižuje chuť investovat čas registrace tolika účtenek do loterie, zároveň de facto dochází k plnění jednoho z cílů EET, tedy že je běžné vydávat účtenky," uvedl Jan Mrvík, výkonný ředitel společnosti Editel.
Agentura STEM provedla výzkum týkající se elektronické evidence tržeb (EET) a Účtenkovky. Účtenkovou loterii vnímá 40 procent respondentů pozitivně, 18 procent negativně a zbytek nemá vyhraněný názor. Dle průzkumu zavedení elektronické evidence tržeb považuje 68 procent respondentů za pozitivní opatření. Vyšší podporu má EET mezi staršími lidmi.
Co se týče říjnového slosování, zájem vzrostl. Celkem se slosování zúčastnilo 352 tisíc soutěžících, což je zhruba o 5 tisíc více než před měsícem. Výrazně se zvýšil počet registrovaných účtenek (přes 14 miliónů, což je o 1,3 milionu více než v předchozím tahu).