E-shopy, které doručují zboží na dobírku, jistě potěší zpráva, že nebudou podléhat evidenci tržeb. Přepravní firma musí jenom převést hotovost od zákazníka na účet. Na této úlevě se dohodla Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a ministerstvo financí. Další diskutované změny, které by měly zjednodušit malým firmám jejich prodeje přes EET, jsou ještě rozjednány.
Mezi problematická témata v diskuzi o EET patřila právě dobírka. Pro e-shopy se tedy režim zjednoduší. Elektronická evidence tržeb se nebude vztahovat na zboží na dobírku v případě, že přepravní společnost, která finanční obnos obdrží, následně převede peníze e-shopu přes účet. Pokud ovšem přepravní firma bude prodejci zpětně předávat fyzickou hotovost, je potom nutné doklad vystavit přes systém EET.
Velké české e-shopy mnohdy nabízí i možnost si vyzvednout objednané zboží na konkrétním výdejním místě, kde zákazníci platí hotově či kartou. V tomto případě je už elektronická evidence tržeb je pro e-shopy povinná.
Došlo i k dohodě, v případě výpadku prodeje například z důvodu selhání přístroje. Pokud přístroj pro evidenci tržeb nebude funkční třeba i několik dní a nebude možné vystavovat účtenky na bázi EET, bude možné, až bude přístroj zprovozněn, vložit součet všech chybějících tržeb jednou operací naráz.
„Od počátku existovala dohoda s ministrem financí, že bude-li třeba upravit část režimu EET, která opravdu zásadně ohrozí plynulost prodejů, nebo by byl podnikatel vystaven nepřiměřeně komplikovanému procesu, dojde k úpravě podmínek. To nyní nastalo, aniž bychom přitom narušili rovné podmínky,“ popsal Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.
Ministerstvo financí i zvažuje odložení startu elektronické evidence tržeb až na začátek roku 2017. O termínu zavedení povinné evidence tržeb chce rozhodnout do konce srpna. Jak uvedl Karel Havlíček, nemusí se jednat o poslední úpravy. Hlavním cílem je vyjít vstříc nejmenším podnikatelům.