Aktuality a články

Elektronická evidence tržeb - návrh nového opatření

Elektronická evidence tržeb - návrh nového opatření

2.3.2015

Ministerstvo financí chce prostřednictvím nové evidence tržeb bojovat s daňovými úniky v tuzemsku. Jedná se o moderní variantu registračních pokladen a měla by se zavádět postupně od roku 2016. Ministerstvo se domnívá, že tato novinka by mohla pomoci poctivým podnikatelům, protože může odstranit konkurenty. Nicméně stále ještě není přijatý příslušný zákon.

Podléhat elektronické evidenci tržeb by měly platby:

  • v hotovosti
  • bezhotovostním převodem, k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím příjemce, kterým je poplatník, jenž má tržbu evidovat
  • prostřednictvím poukázky na zboží nebo služby
  • prostřednictvím šeku
  • směnky
  • nebo jednotek, které reprezentují peněžní prostředky

„Od 1. ledna 2016 by měly evidenci podléhat restaurační, stravovací a ubytovací služby, od 1. dubna 2016 pak maloobchod/velkoobchod a následně od 1. července 2016 ostatní činnosti, například kadeřníci, obuvníci, svobodná povolání a tak dále,“ vysvětlil mluvčí ministerstva Radek Ležatka. Po úplném zavedení elektronické evidence tržeb by státní rozpočet mohl získat navíc až deset miliard korun ročně.

V médiích se lze setkat s názory, že elektronická evidence tržeb by se měla týkat všech živnostníků. Ovšem věta: „Bezhotovostním převodem, k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím příjemce, kterým je poplatník, který má tržbu evidovat“ neznamená, že každá bezhotovostní platba je evidovanou tržbou.

Finanční úřady budou sledovat platby mezi podnikatelem a zákazníkem a hotovostní tržby mezi podnikateli. Ministerstvo financí předpokládá, že pokladny obchodníků by měly být napojeny na internet a informace o každé přijaté platbě by okamžitě dostávaly finanční úřady. Následně by pak měl obchodník dostat zpět potvrzení s unikátním kódem účtenky o přijetí transakce, kterou by měl vytisknout a zákazník by měl povinnost ji převzít. Zvláštní režim by se týkal obchodníků bez internetového připojení. Tato skupina podnikatelů by musela elektronicky evidovat tržby a zasílat je finanční správě jednou týdně.

V případě, že nebudete elektronicky evidovat tržby, bude vám hrozit i uzavření obchodu nebo zákaz činnosti.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz