Fond kulturních a sociálních potřeb

Seznamte se s novými postupy v čerpání benefitů i s jejich daňovým dopadem. Na konkrétních příkladech si ověřte vše podstatné, co musíte znát o pravidlech tvorby a čerpání fondu kulturních a sociálních potřeb ve specifickém prostředí škol a školských zařízeních. Zorientujte se v nových legislativních požadavcích, které je nutné akceptovat pro správné zúčtování a splnit při hospodaření s FKSP v kalendářním roce 2025.

Nejbližší termín
  • 29.10.2025, Ostrava

Přejít na termín

Lektor

  • Ing. Petra Schwarzová

    Ing. Petra Schwarzová

    Ing. Petra Schwarzová působí ve školství více než 30 let, z toho přes 20 let ve vedoucích funkcích. V roce 2013 byla jmenována ředitelkou gymnázia. Zároveň realizuje dlouhodobou lektorskou činnost zaměřenou na financování škol, na projektovou činnost v rámci programů EU a management ve školství. Je autorkou mnoha článků v odborných časopisech zaměřených na školství.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Na řediteli školy závisí, zda je FKSP čerpáno v souladu se stanovenými pravidly. Výrazné změny v čerpání FKSP nastaly sice počátkem roku 2024 (zrušením vyhlášky O FKSP), avšak k usměrňování způsobu čerpání, stanovení konkrétních pravidel, a hlavně dopadů na „zdaňování“ je provázeno nejen celým rokem 2024, ale mají vliv i na rozpočet FKSP v roce 2025. Další pozitivní změnou je zrušení věty o povinnosti rozpočtovávat min. 50% na produkty na spoření na stáří s účinností od 19. 2. 2025. Dozvíte se, jak správně s touto změnou naložit a jaké to může mít dopady na rozpočet 2025.

Seznamte se s novými postupy v čerpání benefitů i s jejich daňovým dopadem. Na konkrétních příkladech si ověřte vše podstatné, co musíte znát o pravidlech tvorby a čerpání fondu kulturních a sociálních potřeb ve specifickém prostředí škol a školských zařízeních. Zorientujte se v nových legislativních požadavcích, které je nutné akceptovat pro správné zúčtování a splnit při hospodaření s FKSP v kalendářním roce 2025.

Program semináře:

  • Legislativa související s čerpáním FKSP od roku 2024
    • Zrušení vyhlášky č. 114/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů a dopady na hospodaření FKSP
    • Zakomponování důležitých §§ z minulé vyhlášky do aktuální legislativy
    • Rozbor právních předpisů z oblasti FKSP pro různé typy organizací (z.250/2000 Sb., 218/2000 Sb., 561/2004 Sb. apod.)
    • Ostatní legislativa spojená s čerpáním FKSP - vyhl. 84/2005 Sb. (43/2001 Sb.), o stravování, 586/1992 Sb., o dani z příjmů apod.
  • Zodpovědnost za FKSP a tvorba rozpočtu
    • Zákoník práce v souvislosti s FKSP
    • Povinnosti vůči odborové organizaci
    • Kompetence organizace bez odborové organizace
  • Správné čerpání FKSP v souvislosti s novou legislativou
    • Správné čerpání na spoření na stáří
    • Druhy spoření na stáří v souladu s legislativou
    • Správné čerpání volné části fondu
  • Zdaňování benefitů FKSP a jejich dopad na rozpočet školy
    • Podrobný rozbor benefitů fondu, které jsou osvobozeny od dani z příjmů fyzických osob
    • Dopad zdaňování benefitů na zaměstnance organizace
    • Dopad zdaňování na organizaci z pohledu finančního
  • Aktualitní změny pro rok 2025

Termíny a přihláška

  • 29.10.2025

    Ostrava

    Harmony Club Hotel

    9:00 - 14:00

    Ing. Petra Schwarzová

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Začátek prezenčních seminářů je zpravidla v 9:00, ale přijít můžete bez obav 30 minut před začátkem, kdy už míváme vše připraveno. Pro orientaci v místech konání vám pomohu cedulky nebo monitory, kde bude uveden název školení a jméno naší společnosti. Obědová pauza bývá od 11:00 do 11:30, ale čas přestávek a oběda se ale může lišit v závislosti na místě konání a požadavcích lektora. Školení obvykle končí kolem 14:00, ale záleží na délce přestávky, na množství dotazů během přednášky a na dalších okolnostech.

  • Ano, pokud ze zdravotních nebo osobních důvodů požadujete vegetariánský, bezlepkový nebo jiný specifický oběd, uveďte, prosím, tuto skutečnost do poznámky k objednávce. Uděláme následně maximum, abychom Vám vyšli vstříc a požadovaný oběd zajistili.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Harmony Club Hotel

Harmony Club Hotel

28. října 170, 709 00 Ostrava - Mariánské Hory
Hotel Harmony se nachází v blízkosti centra Ostravy a jeho budova je jednou z dominant městské části Mariánské Hory. Přednáškové prostory jsou vybaveny moderní prezentační technikou a všechny salónky jsou klimatizované. Restaurace, ve které je podáván oběd pro účastníky semináře, vaří převážně klasickou českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, doporučujeme proto účastníkům parkovat v přilehlých ulicích nebo u nedalekého obchodního centra.
Cesta hromadnou dopravou:
Z vlaku vystupte na Nádraží Svinov a na zastávce Svinov, mosty nastupte na tramvaj číslo 4,8, nebo 9. Hotel Harmony leží přesně mezi zastávkami Mariánské náměstí a Dům energetiky - doporučujeme vystoupit spíše na zastávce Mariánské náměstí.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz