Jednání s klienty s problémovým chováním a zvláštními potřebami
Termín | Místo | Lektor | Cena | Přihláška |
---|---|---|---|---|
8.4.2021
9:00 - 14:00
|
Brno Hotel Avanti |
Mgr. Věra Máchová | 1.900,- Kč (vč. DPH, kávy a oběda) |
Zrušeno
|
13.5.2021
9:00 - 14:00
|
Praha Hotel ILF |
Mgr. Věra Máchová | 2.300,- Kč (vč. DPH, kávy a oběda) |
Objednat se |
8.6.2021
9:00 - 14:00
|
Ostrava Harmony Club Hotel |
Mgr. Věra Máchová | 1.900,- Kč (vč. DPH, kávy a oběda) |
Objednat se |
31.8.2021
9:00 - 14:00
|
Brno Hotel Avanti |
Mgr. Věra Máchová | 1.900,- Kč (vč. DPH, kávy a oběda) |
Objednat se |
Cílem vzdělávacího programu je poskytnout účastníkům rámcový přehled o typologii klientů, kteří vyžadují specifický přístup a klientů s problematickým chováním.
Cílem vzdělávacího programu je poskytnout účastníkům rámcový přehled o typologii klientů, kteří vyžadují specifický přístup (klienti v duševní krizi, depresivně ladění klienti, klienti s mentálním postižením) a klientů s problematickým chováním (agresivní klienti, klienti pod vlivem návykových látek, psychicky narušené osobnosti).
Podrobně budou vysvětleny zásady jednání a komunikace s těmito skupinami klientů při dodržení profesionálního přístupu ze strany pracovníka. Dále budou předány související potřebné znalosti a dovednosti v oblasti mentální hygieny a zvládání stresových situací.
Zejména pracovníci v sociální oblasti, pro které je tento kurz primárně určen, si rozšíří znalosti a dovednosti v oblasti práce s klientem, zvláště pak s problematickými skupinami klientů, kteří potřebují specifický přístup (agresivní, kverulant, úzkostný, depresivní, mentálně retardovaný, klient s Alzheimerovou nemocí, klient-konzument, psychicky narušené osobnosti). Naučí se, jak úspěšně zvládnout komunikaci a profesionální vedení rozhovoru s klientem, který svým chováním, myšlením či cítěním vybočuje ze všeobecně přijímané normy. Bude schopen zvolit vhodnou strategii pro zvládání jednotlivých typů klientů a osvojí si základní principy práce s klienty se zvláštními potřebami. Uvědomí si chyby, které v komunikaci obvykle dělá. Na modelových situacích bude předvedeno, jak navázat s klientem vzájemnou spolupráci a důvěru a napomoci tak k vyřešení problému.
Program semináře:
- Úvod
- Osobnost, duševní zdraví, postoje a komunikační dovednosti sociálního pracovníka
- Klient v duševní krizi
- Komunikace s agresivními klienty
- Klient s poruchou osobnosti
- Další typy klientů s problémovým chováním, strategie zvládání
- Závěr, rekapitulace, dotazy