COVID-19: Aktuální podmínky účasti na prezenčních školeních
INTEGRA CENTRUM s.r.o.
vzdělávací kurzy, školení, semináře

Intrastat od A do Z a změny od roku 2022

Termín Místo Lektor Cena Přihláška
6.12.2021
9:00 - 13:30
Webinář
Co je webinář?
Ing. Bc. Lenka Sabelová 2.100,- Kč
(vč. DPH)
Objednat se
11.2.2022
9:00 - 13:30
Webinář
Co je webinář?
Ing. Bc. Lenka Sabelová 2.100,- Kč
(vč. DPH)
Objednat se

Cílem webináře je poskytnout aktuální informace a pravidla pro vykazování statistiky vnitrounijního obchodu se zbožím v ucelené podobě. S ohledem na šíři výkladu lze doporučit i úplným začátečníkům. Dále je cílem upozornit na nejčastější chyby, které při vykazování vznikají a vysvětlit správný postup.

Webinář je určen všem, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie a mají povinnost vykazovat údaje do Intrastatu, tj. jejich obchodní transakce a pohyby zboží z/do jiného členského státu přesahují hodnotu 12 mil. Kč za rok. Zároveň budou účastníci seznámeni s významnými změnami pro rok 2022.

Program webináře:

  • Výkaz INTRASTAT
    • Právní základ
    • Zákon č. 242/2016 Sb., celní zákon
    • Nařízení vlády č. 244/2016 Sb., k provedení některých ustanovení celního zákona v oblasti statistiky, ve znění všech platných novel - změny pro rok 2022
    • Sdělení ČSÚ č. 247/2016 Sb., o stanovení Seznamu vybraného zboží a doplňkových statistických znaků
    • Vznik a zánik zpravodajské jednotky – prahy pro vykazování, způsob jejich určení
    • Zpravodajská jednotka/“ZJ“/ a její povinnosti
    • Pravidla pro vykazování, podklady k výkazům Intrastat
    • Uvádění KN/Kombinované nomenklatury 
    • Kombinovaná nomenklatura pro rok 2021 
    • Kódy transakcí
    • Kódy skupin dodacích podmínek Incoterms
    • Uvádění dalších údajů do výkazů
    • Neobvyklé obchodní transakce a jejich vykazování 
    • Provádění oprav údajů ve výkazech
    • Způsoby podání výkazu
  • Kontroly údajů ve výkazech INTRASTAT prováděné celními orgány
  • Diskuse, zodpovězení dotazů